Så matt och trött..

Kom rätt nyss hem från jobbet. AHHHH vilken skitkväll det har varit!! Jag är helt slut. Ni vet sådär trött och matt i huvudet som man blir när man grinat och skrikit. För det har jag gjort ikväll på jobbet! Kan lika väl skriva av mig här så slipper jag älta det om och om igen med mina stackars närmaste..

Bråket började igår på dagen när jag inte fick tag på Henke på jobbet. Alfons hade feber och inte tänkte jag skicka honom till dagis med 38 graders feber. Så snäll som jag var ringde jag i god tid till jobbet och sa att jag måste vara hemma, får inte tag på Henke. Började alltså kl 17.30.
Och SÅ irriterad hon som svarade var! Citat : "Men lilla gumman.. Åhh, ringer du och säger det nu?" (ja när skulle jag annars ringa?) "*djup suck* Jaha då får vi sitta här och ringa hela eftermiddagen då.. Jaha hejdå då."
What´s with the attitude???
Låter kanske som en bagatell men jag blev så jäkla irriterad! Jag ställer alltid upp på jobbet, jobbar massa helger och har inte tackat nej till jobb en enda gång förutom när jag redan är uppbokad! Har VABat en gång innan, på tre och en halv månad. Tänker INTE ha dåligt samvete för mina barn!
Så lite lagom sur ringde jag till min arbetsledare som även bor på samma gata som vi,  jag har rätt bra kontakt med henne. Och hon blev också skitsur och idag hade hon pratat med den skyldige. 
Så ikväll var vi tvungna att konfronteras! Jag kände mig inte alls stabil nog att redan göra det men men. Det slutade med att vi diskuterade högljutt och sen började tjuta båda två..  Åh jag känner mig helt labil. Jag sa till henne att jag skiter faktiskt i vad du menade eller inte menade för jag kände ju på ett annat sätt! Trodde faktiskt inte att jag skulle fixa kvällen men det ordnade sig till slut, jag lugnade mig och vi kunde sluta fred.
Det här är bara inte likt mig! Vet inte vad min ilska kommer ifrån. För några veckor sedan fick en stackare från Försäkringskassan en omgång via telefon, skulle aldrig gjort så förr heller. Men det lönade sig också, föräldrapenningen kom efter nån dag bara! 
Skönt att inte hålla saker inom sig och grubbla på dem, utan ta tag i det istället.

Lillputte har fortfarande feber. Var inne och kände på honom nyss och han är jättevarm. Får nog väcka honom för lite Panodil om en stund.
Hockeyn går ju väldigt bra. Inte! Senast jag hörde något stod det väl 5-2 till HV. Buuuu..

Stort grattis till min kusin Annelie som fått en liten tös med jättelångt hår idag!

Kommentarer
Postat av: Marie

Låter som en jobbig kväll. Trist att man ska behöva ta i när man pratar med varandra, men om det är det som behövs kan det faktiskt vara skönt att få bli arg någongång.
Tråkigt att han är sjuk. Hoppas att han blir frisk snart så han kan vara uppe och leka.

2008-04-17 @ 07:00:31
Postat av: Linda

Men Lisa-gumman...
sänder lite styrke-kramar till dig!
det är BRA av dig att säga ifrån! Modigt av dig! Det är nog ett mognadstecken skulle jag tro. sånt som vuxna gör! Jag väntar fortf på mitt..! ;-)
Här skulle M till dagmamman idag för första gången den här veckan, men då är dagmamman sjuk ist... Så nu blir hon hemma resten av veckan också. och jag får forts vabba - trist...
krama Alfons från oss och hoppas han kryar på sig
kram!

2008-04-17 @ 08:33:10
Postat av: Susanne

Bra gjort vännen!
Förstår att det var jobbigt men det måste väl ändå vara skönt att konfronteras direkt.
Tror precis som Linda skriver att det är ett mognadstecken. Hoppas att stämningen inte kommer att vara illa mellan dig och den berörda i fortsättningen, kanske att personen i fråga visar dig mer respekt nu?
För det låter som ett väldigt respektlöst förhållningssätt som denne svarade med i telefon.
Stackars Alfons som är sjuk, hoppas på en snabb tillfriskning!
KRAMAR

2008-04-17 @ 09:05:57
URL: http://sussus.spaces.live.com/
Postat av: Lisa

Haha, kanske är jag vuxen nu då! Det låter ju bättre än att jag drabbats av PMS eller något sånt..
Jag tror och hopas att hon och jag kommer ha en bra relation i fortsättningen. Och att inte hela saken sprida vidare till hela huset, finns ju en viss risk för det när det gäller kvinnor.. För det är enbart en massa fruntimmer som jobbar! :-) En stacakrs kille som jobbar natt dock, och den enda killen som jobbade dag är sjukskriven..lustigt..
Idag är Affe bättre, skönt. Trist för Matilda o dig Linda. men rätt skönt ändå!
Kram på er allihop

2008-04-17 @ 17:52:28
URL: http://guldkornets.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0