En väldigt speciell mys-stund.


Någonstans långt borta hör jag hans små trippande fötter.
Trippande är synd att säga för han klampar!
Han är ivrig. Han har precis vaknat, och då är det bråttom.
Hans första tanke när han vaknat är det som han har mängder av i sitt rum. Bilar.
Han tar två för säkerhets skull. Bär dem i famnen tillsammans med snuttefilten.
Den andra tanken är syrran. Var är hon?
Uva!!  Inget svar.
Pappa?
Han klampar vidare till köket.
Puss och kram, pappa ska precis åka.
Snart får jag en varm liten kropp bredvid mig i sängen.
Så mjuk, len och varm!
Jag slumrar med honom bredvid mig.
Vaknar efter en stund.
Vaknar av hans lilla mjuka hand som klappar mig.
Från håret, ner på kinden, vidare till axlarna och längs med hela armen.
Och så upp igen. Och ner igen..
Flera minuter ligger jag där och låtsas sova och bara njuter av att han klappar mig.
Han, som aldrig har tid för gos och kel!
Han, som kunde byta bort sin mamma mot ett gäng nya bilar!
Åh mamma älskar dig så mycket så det gör ont!


                  

  ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: Susanne

ÅÅ vad fint skrivet! Låter så mysigt!

2008-08-31 @ 09:19:42
URL: http://thesussus.blogg.se/
Postat av: Therese

Javisst är dom mysiga dom små liven!!! Ibland blir man gråtfärdig när dom kommer o gosar ner sig!

Längtar tills vi ses! Kram från familjen Andersson.

2008-09-02 @ 11:18:42
Postat av: Linda

jag känner igen det där... matilda är likadan. SÅ mysigt sätt att vakna på!

allt bra m er?

är ni friska?

2008-09-03 @ 09:57:44
Postat av: Linda

KRYA på DIG!!

2008-09-03 @ 21:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0