December!

Ursäkta mina glesa inlägg.. Men sällan är ju bättre än aldrig eller hur?!

Konversation i soffan i morse, Musses klubbhus på tv:
Alfons: Mimmi!
Jag: Nej det är ju Kajsa. Kajsa är ju en anka, som Kalle Anka.
Alfons: Mmm. Kvack kvack.
Jag: Mimmi är ju en mus.
Tuva: Nej det är hon inte.
Jag: Jo men det är hon ju, Mimmi och Musse Pigg är ju små råttor.
Tuva: Nääe.
Jag: Vad är dom för djur då?
Tuva: Men råttor har ju inte öron som står upp så!  Deras öron är ju lite vikta och är lite neråt!
Jag: Okej.. Men vad är Musse och Mimmi för djur då?
Tuva: Dom är ju svarta björnar med stora runda öron!



Finurliga lilla killen! Första bilden med min nya kamera!


Här är den! Mmmm säger jag bara..


I lördags var vi på lille Walters dop, min kusin Claes' son. Så gosig han var!


Och här är jag och min goa kusin Ida, som jag haft mycket kul ihop med! Nu har vi dock lugnat ner oss lite, hehe. Men har kul ändå!


Walters finfina doptårtor. Som självklart var väldigt mumsiga också.


Tuva & Walters syster Matilda fann varandra och levde rövare hela kvällen!


Alla presenter fick inte plats på bilden.. Av oss fick han Labanservisen som jag själv hade önskat mig om jag var sisådär ca ett halvår..hihi.


Tuva har gjort adventsfint i sitt rum och var mest glad över min gamla kyrka. Måste säga att det känns lite speciellt att se sin dotters ögon tindra precis som mina gjorde när jag tände kyrkan, vred upp och lyssnade på "Stilla natt" som spelas..


Min käre hälft svär över ljusstakar som inte funkar! Haha! Undrar om han ringde någon om hjälp eftersom telefonen ligger där?? Behöver jag säga att ljusstakarna åkte ut i förrådet igen?


Blir man inte lycklig över att få ett sånt här paket så vet jag inte vad!



Strax ska vi äta middag hos grannarna. Har börjat laga middag åt varandra en dag varannan vecka, det är ju jätteskönt samtidigt som det är trevligt.
Senare ikväll ska jag & Tuva hälsa på en jobbarkompis som nyss flyttat. Ska bli kul att se hennes nya fräscha lägenhet!
På återseende!

Kommentarer
Postat av: Linda

Fina bilder!

2008-12-02 @ 18:14:07
URL: http://matildasmamma.blogg.se/
Postat av: Susanne

Så kul att se bilder från er! Jag blir alltid lika glad när du uppdaterat och får se vad ni har haft för er. Presenten till farmor kommer att bli en verklig succé!

2008-12-03 @ 12:00:48
URL: http://sussus.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0