Vilken lördag!

Dagen började kl 8.30 av att väckarklockan ringde. Va? Var är jag, vad är klockan..?
Barnen sussade och sov som små stockar och den snarkande gubben bredvid mig med för den delen.
Tur att jag ställde klockan, "ifall ifall vi inte skulle vakna tidigt"..
Jag gick upp och tog ett bad och snart så kom en liten tassande och hoppade i. Efter ytterligare några minuter kom den ännu mindre tassande och hoppade i också! Mysigt värre ♥
Efter frukosten drog vi ner till stan.
Henke & barnen fikade med en gammal kompis och jag uträttade några ärenden. Lyxigt att gå lite själv på stan faktiskt. Provade lite kläder mest för att jag kunde! Det är lite småstressande att ha vagn + två barn med sig i en provhytt ju..
Ja en rea-top blev det och några plagg till barnen, sen åkte vi tillbaka till Berga där vi huserade i helgen.
Slängde i oss lite lunch och sen vidare till Tallboda. Äntligen skulle vi få se familjen Dahlbäck-Hjorts nya hus!
Och det motsvarade förväntningarna eller vad man ska säga, det var otroligt fint.
Rymligt och luftigt på en mysig gata med många barnfamiljer, ni har fått det jättebra ju! 
Vi fikade smarrig jordgubbspaj och pratade en massa om allt och inget så som det blir när man inte setts på ett tag.
Sen var det dags att mellanlanda i Berga igen för att piffa till sig lite innan det var dags att åka till Bergs slussar och Håkan Hellström! Äntligen!
Både lillstumpan & jag var lite småpirriga och fnittriga när vi var på väg. Det var en underbar underbar kväll med strålande solsken, glada människor, massa popcorn och Håkan Hellström som gjorde en otrolig konsert. SÅ bra. Han är bäst, särskilt live, sån energi så man blir helt slut bara man tittar på honom. Men vilken kick! Tack för den presenten kära familjen 
När vi kom hem slängde vi oss i sängen och somnade direkt. Vilken härlig dag! ♥



Finfina huset i Tallboda. Med en väldigt rolig studsmatta dessutom! Vi kommer gärna och hälsar på er snart igen!


Linus & Alfons käkar glasspinne


Tuva & Zara hade lite mysigt i partytältet


Pappan & mamman i huset sitter och diskuterar något


Popcorn på picknickfilten!


Lite senare på kvällen. Tuva sitter och lyssnar på Håkan med "öronplopplarna" långt istoppade i öronen.. 


Dagens huvudperson 


Han vinkade till oss..


Pustar ut efter en antagligen rätt så utmattande konsert


Jag- nöjd & glad!


Skruttfisen- tokig, nöjd & glad!


   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0