Blogg-flytt

Typiskt, igår hade jag jättelust att blogga, då höll bloggen på att flyttas. Nu är flytten genomförd och det går att blogga igen! Först trodde jag man var tvungen att byta adressen men det är tydligen bara inloggningsstället som är nytt. Tur det då!

Dagen har varit mysig. Vi tog lite sovmorgon, kidsen & jag . Masade oss upp ur sängen vid 8.20 och satte oss vid frukostbordet vid 9 och satt en bra stund. Så härligt att ta en långfrukost mitt i veckan! Man kan tycka vad man vill om att jobba såhär som jag gör med de här tiderna- men faktiskt så gillar jag det! Jag jobbar gärna kvällar & helger ibland och är ledig en vardag! Faktiskt så är jag väldigt glad över mitt jobb just nu. Det är skitroligt! Stämningen är på topp mest hela tiden. Arbetskompisarna är kanon också, nu jobbar jag gärna med vemsomhelst och hon som jag hade en konflikt med för ett tag sen (remember?), hon & jag har superkul när vi jobbar tillsammans. Tänk om man alltid kunde göra så, prata ut om saken innan den växer och blir ohanterlig och konflikten olösbar.

Efter lunch bakade Tuva & jag något som är så grymt gott..jordgubbspaj! Efter mammas rabarberpaj-recept, den är så god. Tuva är en hejare på att baka. Knäcka ägg, vispa och hela köret. Vi fick en anledning till att baka eftersom en jobbarkompis skulle komma hit när hon hade slutat vid 14. Jag hade varnat henne för mina hulligan-barn men hon tyckte de var rätt rara..haha. Det är en villa till salu på vår gata och hon blev lite sugen, skulle hem och övertala sin sambo till flytt..vore skitkul om de flyttade hit ju!

Nyss kom H hem och han rensar avloppet, bläääk. Jag hade inte gjort det om jag fick betalt för det!



 


Några söta Alfons-bilder från idag:
1) Hur roligt man kan ha med en stor gryta
2) Skön sov-stil
3) En läkare/Askungen med polisbilen i högsta hugg



Tre prinsessor!! Inga könsroller där inte :-D




   

Kommentarer
Postat av: Marie

Ni får återkomma om när ni vill eller kan ses. Som sagt kan vi nästan när som helst.

Det låter skönt med sovmorgon!

2008-06-10 @ 18:42:00
Postat av: pilla

Åh vad härligt med en ledig vardag mitt i veckan. Diggar alfons i askungen dress.

kram på er !!!

pilla

2008-06-11 @ 08:32:21
URL: http://pillaspyssel.blogg.se/
Postat av: Maria m A och K

Hej! Har varit och tjuvläst här lite då och då! :) Tänkte jag skulle lämna ett litet avtryck!

2008-06-11 @ 19:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0