Förkyld.

Jag är VRÅLförkyld. Uääk, stackars mig.
Jag hankade mig igenom arbetsdagen igår men ikväll får jag vara hemma för det går inte. I morse när jag vaknade och skulle försöka säga godmorgon till mina kära barn så kom det inte ett ljud. Jag hade tappat rösten, det bara väste! Har ont i luftrören och är snorig så det är väl inte att rekommendera att smitta dem på jobbet, som redan är rätt hängiga.
Och vi som ska till Kolmården på lördag! Jag måste bli bättre.

Vågar väl inte ens skriva det men jag misstänker att något har hänt med vår dator..att något litet skabbigt virus har smugit sig in. Det ploppar upp massa rutor trots att vi har spärrat pop-up fönster, det går knappt att skriva för den hoppar över bokstäver. Får dubbelkolla allt jag skriver hela tiden. Mupp!

Villan på vår gata är redan såld, det tog en vecka. Attans, jag som sett fram emot att min arbetskompis och hennes sambo skulle flytta hit! Och hon är besviken med, de hade nog redan flyttat i tankarna.. Hoppas det blir någon trevlig som flyttar in iallafall!



Några tips på saker man kan göra om man är en fyraåring som är hemma med sin lillebror & mamma- som är trött & tråkig:


Man klär ut sig själv och sin lillebrorsa till prinsessor och så går man på promenad runtomkring i huset. Gärna en sväng på gatan också men OBS- det finns risk att man blir upptäckt av mamman.



 


Man bygger en koja av en madrass, sitt överkast och två altanstolar. Sen springer man fram och tillbaka tio gånger för att hämta grejer man lägger i kojan.Sen bjuder man in lillebror & mamma att busa i kojan! 

   


Sen tar man över kameran från mamman. Och börjar med att ta en bild på den stackars trötta mamman!



 


Sen går man vidare med att fotografera sin nalle Brum..ställer upp honom lite snyggt mot väggen sådär..



 


Och så en av nallarna Lalle. Han ser lite smådyster ut men en bra bild blev det iallafall! 


 

Och till slut..så trollar mamman fram en Madickenfilm som man får se i soffan! Jippi!


    


Kommentarer
Postat av: Marie

Krya på dig!

Kram

2008-06-12 @ 17:09:14
Postat av: Kristin G

Lite sen kommentar, men det var roligt att se korten på barnen och de som Tuva tagit själv. På nallarna och dig. Du såg sådär trött ut som man kan göra när man känner sig ynklig och sjuk. För sent att säga krya på dig.

2008-10-08 @ 08:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0