Jag fick en present..

Japp en riktigt bra present fick jag av en jobbarkompis!
Hon är gravid och hade innan graviditeten köpt på sig en hel Cambridge-kur, alltså kalorifattiga shakes som t ex Nutrilett.
Så nu tänkte jag göra ett ryck och se om det funkar! Kanske kan jag få drömkroppen till jul?? Hehe.
Kommer inte byta ut alla mål, det tror jag inte att jag fixar. Ett lagat mål per dag kommer jag äta, och frukt och grönsaker så mycket som jag vill. Det värsta är väl att få i mig 3 liter vatten.. 
Får se hur länge det håller!

Alfons har idag bevisat att han kan säga fyraordsmeningar! "JA MÄ ÄTA DASS"  Alltså: Jag med äta glass. Heja Alfons!
Angående glassen så..åt jag en matsked, jag erkänner. Henke kom hem helt överlycklig, hade ju hittat Ben & Jerry-glass i Tranås! Så det blev en förpackning sån förstås. Men jag behöver nog inte oroa mig att bli frestad, för jag vet någon som kommer gå i frysen och snylta flera gånger varje kväll tills den är slut..

Förresten så har astman slagit till igen. Stackars Alfons.. :-(
Nu är han rejält förkyld och astman kommer som ett brev på posten. På onsdag ska vi till Eksjö, hade bokat det redan innan men det blir särskilt skönt att träffa läkaren nu när han har besvär. 






 

Kommentarer
Postat av: Linda

Heja heja Lisa!!

Camebridge ska ju vara effektiv vad jag har förstått. Jag håller tummarna för dig!

Håller också på med viktminskning här... Sakta men säkert neråt... Får se hur länge det varar!

2008-11-17 @ 19:09:52
Postat av: Linda

Fy för astman... Blä!

Hoppas ni får bra svar/hjälp i Eksjö.

KRama prinsen från oss!

2008-11-17 @ 19:10:53
Postat av: Pilla

halloj så tråkigt att den hänger kvar astman, men skönt att ni ska till eksjö. Här behövs en rejäl viktminskning men orken har liksom inte innfunnit sig. Men idag ska jag iallfall upp på crosstrainern som tomas har och stå där och pina i minst 20 min. Imorgon blir det ullared och med det massa massa steg och på torsdag simning så jag har väl börjat komma igång och hoppas att det är en trend som håller i sig. Vi måste ses snart när har ni en helg som är obokad?

kör hårt med pulvret även om jag inte tycker du behöver det.

kram Pilla m familj

2008-11-17 @ 19:20:19
URL: http://www.gurresnabeltjej.blogsome.com
Postat av: annelie

vad gott det låter med glass =) fast det kanske jag inte ska säga nu när du kör kur ;)



allt bra med er, förutom astman såklart. jobbigt :/ med oss är det bara fint. har kommit in ganska bra i huset och vardagen är tillbaka, riktigt skönt!



hälsa gärna grattis till Sara o Hasse. Hörde av farmor för ett tag sedan men har inte läst något om det på din blogg så jag har inte velat kommentera nått. Inte långt kvar om jag förstog rätt, men först ut är Gill =) inte dåligt för farmor o få 5 barnbarnsbarn på mindre än ett år *haha*



kram



kram

2008-11-17 @ 22:28:14
URL: http://anneliecannervik.blogg.se/
Postat av: Marie

Jobbigt att hans astma är tillbaka. Jag hoppas att han blir hjälpt av medicinen.

Lycka till i morgon hos läkaren!

Kram

2008-11-18 @ 16:27:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0