Lite pyssel

På hösten blir jag alltid mer pysselsugen!
Då åker symaskinen fram, scrapbooking-grejer dras fram & nu har jag ju fått ett eget scrapställe att ha mina grejer i så då blir det ju mer pysslat än innan :-D
Vi fick ärva en sekretär från Henkes föräldrar som fått ärva den av Henkes farmor & farfar. Vi målade den vit så nu är den superfin, och nu har jag pyssel i den. Tuva har sina pysselgrejer i den också, och så har vi lite foton & sånt. 


Här är en LO med bilder från Tuvas första år. Vi tog en bild i månaden med en nalle för att se hur hon växte och vi har funderat länge på vad vi ska gör med de där bilderna! I Linköping hade vi dem i ramar i vårt sovrum men det tog väldig plats på väggen..
Såhär får de bättre plats på väggen ju, en enda ram så är det klart.
Funderade en stund på hur jag ville ha bilderna och såhär blev det till slut. Hade först tänkt ha cirkel som ett tema, eller klocka & tiden på något vis men till slut blev det bara att bilderna placerades som i en cirkel och så fäste jag dit några gnuggisar jag köpte i helgen. 
Mittenbilden sitter på en fästkudde så den är upphöjd, ser lite gulligt ut!



En LO med nya bilder på Alfons!
Det superfina mönsterpapperet köpte jag på scrapträffen och det kommer inte till sin rätt här!
Under träden står det ett citat: my love for you grows and grows, så det stämplade jag i minitagsen längst ner, men det syns knappt. Längst upp är det stämplat charmtroll men det syns knappt heller. Det är en ljus blågrå nyans på stämpeldyna, jättefin färg.
På den stora tagen skrev jag Alfons snart 2 år, satte dit hjärt-brads som en punktlista & skrev olika saker han tycker om just nu. Bland annat bilar, glass, Tuva

Jag är jättepysselsuuugen..!

Kommentarer
Postat av: Pilla

hallojsan!

vilka fina alster! så nu har pyssellusten fallit på. Det har den här med och jag ska snart uppdatera igen med några nya layouter som kommit till. Känns som LO är lite roligare än kort just nu.

Vi ses snart igen och kanske kan vi scrappa lite då!

kram PIlla

2008-09-17 @ 18:15:12
URL: http://pillaspyssel.blogg.se/
Postat av: Susanne

Vad fina grejer du har gjort!

Men du...vad är LO?

Blev nyfiken på vad det kan vara...

2008-09-18 @ 11:44:17
URL: http://thesussus.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hittade förresten till en scrap-blog när jag kollade igenom ankomst september07 på aff och tänkte att jag tipsar dig om den: http://kickansblogg.blogspot.com/

Kramar

2008-09-18 @ 12:28:59
URL: http://thesussus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0