Torsdag 11/9

För 7 år sedan: attacken mot WTC..fattade inte då hur stort det var, fattar än idag inte att det hänt.

Henke har ockuperat TV´n..det är ju Heroes ikväll. Åh jag vill inget hellre än att säga att jag gillar den serien men jag kan inte ljuga. Hate it! :-P Nej det var lite väl grovt. Men jag har svårt för den typen av serier.
Lost, Arkiv X, 24, Heroes..I'm lost.
Tacka vet jag Idol. Vad kul det var ikväll! Men vad jag led med den där nervösa killen. Som visade sig ha en helt OK röst!
Men vad göra där om man inte vågar äntra scenen? Jag skulle aldrig utsätta mig för nåt sånt!

Barnen sover gott, i sina egna sängar ikväll. Hon kan ju inte sova borta varje kväll, tösen. 
Hon fick somna i sin säng till en lång saga som kompensation.

Dagen har varit fullspäckad fast vi varit lediga. Finns inget som heter ledig för mig! För det är alltid fullt schema då.
Vi startade med att efter frukosten spatsera iväg med Marie, Sally & Hugo på promenad. Första anhalten var dagis där vi hälsade på en liten stund. Sen hade jag tänkt hälsa på lite på jobbet, de tycker ju det är så roligt att träffa barnen!
Men det visade sig att barnen inte var upplagda för besök där, så vi tog det säkra före det osäkra och gick vidare till lekparken istället. Där vi tog lek-och-fruktstund.
Sedan hem igen, sätta igång med lunchen, äta lunch, stoppa Alfons i säng, hänga tvätten som var färdig, göra i ordning i köket, väcka Alfons, gå iväg med Tuva till kompisen Tuva, titta på skalbaggar med Alfons på vägen hem, fixa mellis, plocka in kläder till deras rätta byrå, ta emot Tuva & Tuva, äta mellis, starta upp ett målarprojekt till tjejerna, ta emot Linnéa som också ville vara med och leka, skicka iväg tjejerna som skulle leka hos Linnéa istället, starta middagen, leka med bilar med Alfons, välkomna Henkan, ringa hem Tuva, äta middag, plocka i ordning efter middagen, bada barn, stoppa barn i säng, stupa i soffan till Idol..

Det var min dag, hur såg eran dag ut? :-)
    




I rutschkanan, Alfons tycker att Tuva tar för lång tid på sig men mamma hade ju sagt åt henne att posa lite!


Sally ser väldigt söt och försynt ut men skenet bedrar..detta är tjejen med humör!


Tuva & Tuva. Om man äter duktigt med mellis & målar fint i målarboken får man en Tutti Fruttiglass..hihi.


Springa, springa runt i ring..


Springa lite till..de sprang sig trötta!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Idag har varit en mellandag.

Upp med Malva vid 6, lek och gos fram till sovdags.

Jag passade på att sova jag med, väckta av telefonen, prata bort en halvtimme med min Lotti, gröt, frukost, slapp, TV-spel, dusch, promenad till affären, matlagning, lek och mys, plockning, dammsugning, sälja sängarna, natta Malva och nu sitter jag här och hör glassen ropa på mig...

2008-09-11 @ 21:41:21
URL: http://thesussus.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vad lustigt! Här ropar den nämligen på mig! ;-)

2008-09-11 @ 21:45:20
URL: http://guldkornets.blogg.se/
Postat av: Susanne

...hahaha...det måste varit samma glass eftersom den var så sugen på att bli uppäten av en mamma..hoho

2008-09-12 @ 06:47:27
URL: http://thesussus.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej igen.. Jaså, så du är ingen "riktig" aneby bo? :) INTE jag heller... För det första så bor vi i Frinnaryd, och för det andra så är jag från Tranås från början. ..och ni är från Linköping eller? Hur kommer det sig att ni hamnade i Aneby? Världens ände... hahahaaaa!



Trevlig helg!

2008-09-12 @ 13:07:05
URL: http://elinsunderverk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0