1 april

UNDERBART VÄDER!! Ljuvligt! Man vill bara vara ute hela tiden!


Och än så länge har jag inte blivit lurad. Vad jag vet. Hehe.
Tänker tillbaka på mina egna april-skämt och det absolut bästa var för ca 10 år sedan när jag & mamma bodde i Skara. Då tutade jag i henne att syrran skulle flytta till USA (vilket inte var en omöjlighet på något sätt) och hon slukade det med hull och hår. Och det bästa var att vi inte avslöjade något på länge! Tror bestämt att syrran var med på allt hon med. Ja jisses, det var roligt när jag avslöjade att det var ett skämt och det tog lång tid innan mamsen kunde smälta att det inte var sant!

På lördag är det dop för Josephine. I den rosa kyrkan som Tuva döptes i, Slaka kyrka utanför Linköping. Vi får se om lilla fröken Tuva håller vad hon lovat, isåfall ska hon sjunga "Sov du lilla videung" i kyrkan för Josephine. Och jag som en av två faddrar ska läsa någon text. Blir mysigt! Och jag har ju fixat en superbra doppresent =) Ska länka till den sidan på nätet efter lördag.
Vi ska sova hos svärmor & svärfar i helgen. Så jobbigt att åka över dagen. Om det är fint väder på söndag kanske vi hinner med en tur till Valla, det var ju hundra år sen vi var där!! Det finns kaniner där nu som jag tror Tuva skulle uppskatta väldigt mycket. Hon har flörtat lite med farfar och önskat sig en kanin av honom också.. Ja vad gör man? Önska går ju alltid, men jag tvivlar på att Alfons skulle tåla den.

Nu ska jag laga mat till snickrarna! Nu har vi äntligen en ny grind till altanen. Den påbörjades förra sommaren och blev färdig idag. Bättre sent än aldrig sägs det ju ;-)


Kommentarer
Postat av: Pilla

Hej ja visst här är det fullt ös medvetslös när det gäller projekt. Håller på och sätter dit lucka på vårt köksskåp som vi satt extra. BLir kanon med vitrinlucka från fynd och billigt!hihi ungefär 1 år sen vi satte dit skåpet så det är ungefär lika lång färdigtid som eran grindler

Sen får vi se vad som händer härnäst beror på hantverkarna. Nu ska jag njuta av solen några minuter och sen åka och hämta mina guldklimpar för att sen brumma vidare till frissan och klippa av kalufsen som är längre än den brukar vara blörk ska bli jätteskönt.

Hoppas ni har det kanon och blev det någon resa med båt?

hälsa alla! kram pilla

2009-04-01 @ 15:05:31
URL: http://gurresnabeltjej.blogsom.com
Postat av: Nina

Va roligt att du gillade den! =) Hoppas föräldrarna gillar den med =) Du är välkommen å beställa fler! Brukar göra hjärtat till tjejer, å stjärnor till killar ... =)



Ne han e ingen tungviktare, men han kommer säkert å komma ikapp såsmåningom =) Ingen fara. Ha en fin fin helg ni med Kram!

2009-04-03 @ 09:30:18
URL: http://snostjarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0