En härlig torsdag.

Vill börja med att säga att jag är gladare nu. Man kan ju inte gå omkring och vara sur hela tiden heller!
Sen hjälper det nog att skriva av sig, och prata av sig.
Stort tack för era kommentarer, det var mycket tänkvärt i dem.
Och Sara- ni kan lugnt komma hit. Hehe. Jag är ju på bra humör nu och du har rätt i att när jag träffar Josephine så kan jag ju inte annat än att vara glad! Det ska bli jätteroligt att ni kommer :-D

Solen hjälper till att göra alla på bättre humör också. Har suttit och solat lite nu när jag kom hem, och tänkt på hur lycklig jag ändå är trots all skit som händer.
Jag älskar verkligen att ha hus, och trädgård. Att bara sätta en stol på gräsmattan, ta en kopp kaffe och njuta av solen.
Och tänka på allt som är bra. Vi har underbara grannar. Jag vill nog aldrig flytta! Igår bjöd vi in en granne på fika och hade jättetrevligt. Barnen höll på att tjata hål i huvudet på henne dock..men det är ju för att de tycker om henne. Hon är typ 15 år äldre än mig men vad gör det? Och en annan granne som jag jobbar med på förskolan ibland bjöd in oss till dem. Hur trevligt som helst och hon skulle åldersmässigt kunna vara min mamma!
Men vad jag vill säga med detta är att vi verkligen har rotat oss här, nu känner jag mig verkligen hemma. Och det vet jag inte när jag gjorde senast. Om någonsin sen jag var barn? Härligt!!

Ikväll ska jag på möte och reta upp mig lite igen. 
Det är vi i föräldrarådet på dagis som ska träffa politikerna om hur det blir med förskoleplatser till hösten. Klart är iallafall att femårsgruppen läggs ner. Lite synd. 
Och det lutar väl åt att vid en skola nere i byn ska det öppnas avdelning för 3-5åringar och jag undrar vart ska de ta dem ifrån? Det lär ju mest vara småbarn som står i kö nu? Ska de flytta 3-5åringar från de två dagisen som finns? Jag vill INTE flytta våra barn! Dels trivs ju barnen och H & jag med personalen och sen vill jag inte att de ska splittra kompisgäng som faktiskt finns när de är så stora som 5 år!
Återkommer om detta..ska hämta skruttisarna nu!




 

Kommentarer
Postat av: Marie

Vet du, en sån känsla av att tillhöra känner jag här där vi bor. Här har jag under 2 års tid fått fler vänner än jag haft under hela min livstid. Jag älskar att ha många vänner!

Kram!

2009-04-23 @ 16:56:15
Postat av: Linda

Skönt att du är gladare igen!

Är ni här i stan idag igen? (- vad ni flänger fram å tillbaka ;) Blir ni kvar över helgen?

Roligt med trevliga grannar! det gör så mycket ju.

Kram Linda

2009-04-24 @ 16:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0