Sega söndag.

Åååh vad jag är trött just nu. Sådär akut!
Det är slitigt att jobba helg faktiskt, det är ju knappast färre vårdtagare eller mindre att göra bara för att det står helg i almanackan! Och nu har en ny patient kommit in på en av mina två avdelningar, som behöver SÅ mycket hjälp. Och vi har det tajt i schemat som det är. Så det är stora diskussioner på jobbet just nu, hur ska vi klara detta utan att få mer personal eller längre arbetstider??

En matlåda lasagne står i micron och värms, mums. Henke & Alfons får ta någon annan matlåda, och Tuva får mat hos Alma!
Vi var ute i lekparken en sväng i förmddags efter att jag jobbat mina tre timmar på morgonen. Tuva blev kissnödig och kom tillbaks efter fem minuter och fullkomligt vrålade: Mamma mamma, Almas pappa ringde och frågade om jag vill leka med Alma och det vill jag!! Ja ja, herregud..är det så tråkigt att vara hemma? ;-)
Viktigt var det också att de skulle leka hemma hos Alma, så inte Alfons får vara med.. Inte lätt att ha en lillebrorsa i hasorna jämt. Fast de leker otroligt bra just nu. Det är djurlekar, mamma pappa bebislekar, åka på utflykt och jag vet inte vad. Mysigt är det iallafall.
 
Igår när jag jobbade pratade vi om att samla på sig massa grejer.
Då sa en: Ja jag har ju t ex en Tomelilla soffa & fåtöljer som bara står och en massa olika överdrag som jag inte vet om jag ska spara eller slänga.
Jag, kvickt som attan: Åh, vill du bli av med ett fåtöljöverdrag, vad har du för färger??
Hon: Jaa..blå. (nej) Mörkbrun.. (ja!) men den har hundarna fläckat ner. (nähä) Beige-gul? (Ja men jag tackar!)
Äntligen nytt överdrag till fåtöljen!
Visserligen var det ju mer gult än beige men det passade till soffan tycker jag! Det blev ju lite förändring! För er som inte vet, eller minns, så hade vi rött innan. Så det blev mycket nice med gult faktiskt!

Nu ska jag käka min lasagne, ha det bra alla!


Det blev väl inte så dumt med gul istället för röd, eller vad tycker ni??
 


Kommentarer
Postat av: Therese

Fint det blev! Kul att variera sig lite. Kramen!

2009-08-30 @ 15:07:50
Postat av: Moster

Vad snyggt med gul fâtölj, det kommer att lysa upp i det kommande höstmörkret!! Kram till er alla frân moster

2009-09-06 @ 16:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0