22 december.

Och varför kan jag inte bli av med den förbbbbbbb.....sega förkylningen!! Är orkeslös, har huvudvärk och hela huvudet fullt med snor. Men jag måste jobba ikväll ändå. Och det hjälper ju inte att ligga i sängen heller, mår antagligen lika jäkligt ändå. Gnäll, gnäll och gnäll.

När jag lämnade barnen på dagis för sista gången för i år så fick jag en otrevlig överraskning. Barnens och även min favoritfröken ska börja på det nya dagiset efter nyår! Buhuuu... Hon var den enda personalen som är kvar sen Tuva började, ska det vara så? Att det ska bytas personal varje termin? Jag blir alltså helt vansinnig när jag tänker på det! Blir det så att det kommer mer än en ny personal nästa termin då ska jag framföra vad jag tycker och tänker på ett mycket lugnt och proffsigt sätt.

Tänker nu om vi skulle sökt till den nya förskolan iallafall...men den ligger på skolan och det gillar jag inte. Och så ska grannarnas två barn gå där och det är väl ett stort skäl att inte ha våra barn där...! Fast då kanske de skulle kunna leka ihop på ett bättre sätt även hemma, för på förskolan kan de ju knappast tillåta att de gnäller, slåss och bossar över varann hela tiden. Ja jag vetifasen. Men nu ska de ju gå kvar så då får det bli som det blir. Och så får vi hoppas att det inte är några av de bästa kompisarna på avdelningen som ska flytta till nya. Jaja nog om detta.

Ska dra igång sista julbaket nu tänkte jag. Mozartkulor! Sen har vi godis så vi kan göra en egen Aladdin-ask med olika praliner. Haha!

Ha det bra i julstöket...och stressa inte ihjäl er!!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0