Äntligen december!

Nu är julmånaden här, så himla kul! Egentligen inte så mycket just för att julafton närmar sig, tror jag. Utan det är ju så mycket mysigt och roligt som händer. Det är julfest, luciafirande, gympaavslutning, födelsedagsfirande. Mys mys.
Dagen idag började helt underbart. Eller från början var det väl inte helt underbart, eftersom Alfons vaknade när Henke gick upp. Jag vet inte exakt men typ 4.40?? Nej det är inte OK. Men efter en stund somnade han om tack och lov. (nuärdetnattochdåsoverman)
Jaja, sen vaknade iallafall Tuva. Hon petade mig i ögat och viskade: "Mamma ska vi inte se julkalendern?" Och det skulle vi ju! Kalendrarna låg på soffbordet och väntade och barnen blev överlyckliga. Vi tyckte första avsnittet var bra, den verkar ju lovande.

Annars har jag jobbat ikväll, kul. Jag blir verkligen knäckt när jag inte får jobba så mycket. Jag tror inte att man kan förstå det om man aldrig varit arbetslös! Då kanske man tror att det känns som en lång semester? Men nej nej. Man blir rastlös, irriterad, oroar sig för ekonomin, känner sig inte behövd. Så oktober och november var väldigt jobbiga månader. Kanske kan förklara varför jag varit lite nere? En bidragande orsak, helt klart.
Men, i december har jag redan bokat många fler tider än jag hade i november! I'm happy :-)

Imorgon kommer BVC på hembesök. Ambitiöst va? Det är 3årskontrollen, som är en talkontroll och den görs bäst i hemmiljö. Kan tänka mig att våran lille man kommer få godkänt. Pratkvarn. Sen imorgon kväll ska Henke på julfest med jobbet så han blir kvar i Linköping. Snälla, gulliga Annelie skjutsar Tuva till gympan! Det tackar jag hemskt mycket för, det tar minst trekvart att gå dit. Och sen hem igen. Så tack, Annelie.

Nu ska jag krypa ner i sängen. Jag tror det ligger två pojkar där just nu :-) Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0