Julen 2009!

Oj vad fort den gick. Jag hade laddat och byggt upp stämningen som bara den, förstås. Alla klappar var färdiga i god tid och allt var under kontroll. Bara MYS. Sen kom julafton och sen bara...jaha? Nu är det slut för i år? Lite antiklimax på något sätt. Det gick för fort! Ge mig tillbaka december... ;-)
Nävars. Det var en underbar jul och nu ser jag fram emot nyårsafton med fam. Andersson och ett skitbra 2010!!
Såhär hade vi det i jul!

Dan före dopparedan
Jag gick till jobbet i underbart väder. Knarrande snö, allt var tyst...underbart. Hade en kul dag på jobbet, sådär dagen innan jul och stämningen var på topp. Direkt efter jobbet tog Tuva och jag tåget till Nässjö för att ha en kul stund bara hon och jag. Behövde egentligen inte köpa någon mer julklapp, men det blev en till Henke från mig och en till Alfons från Tuva. Hon såg direkt en morgonrock med huva som en drake som hon bara var tvungen köpa till brorsan. Vi fikade och tog sen tåget hem igen. Det var mysigt att umgås lite bara vi två! Sen dröjde det inte länge förrän mormor kom.



Köttbullerullning.


Mormor hade med sig en fin och GOD jultårta. Vi mumsade och åt, och var uppe rätt sent. Trots att barnen gått och lagt sig skapligt och de säkert skulle vakna tidigt på julafton. Ja ja.. :-)


JULAFTON!
Vaknade av att barnen låg och tjattrade med mormor inne i Alfons rum. Låg och drog oss en stund och gick sen upp och såg sista avsnittet av julkalendern. Tyckte faktiskt den var rätt mysig. Första gången på flera år som vi sett julkalendern och tyckt den var bra! Sen var det dags för julfrukost med skinkmacka och tomtegröt. Ja jag åt tomtegröt iallfall, inte de andra gröthatarna... Ingen jul utan risgrynsgröt, herregud. Efter frukost gick mamma och jag in i någon slags dvala. Henke skottade snö och barnen var ute och lekte i snöhögarna och byggde tunnlar.



Julfrukost med vindruvor, för det var det enda den febriga lille killen ville ha... Varför blir nästan alltid någon i familjen/släkten sjuk någon av juldagarna?


Och här var det julmat! På våra nya fina jultallrikar. Me like! Men Alfons åt inte EN enda tugga av julmaten. Han  var ledsen, arg och hängig som bara den så vi visste inte vad vi skulle göra åt det...


Men när det var Kalle på tv så var alla nöjda och glada. Henke och mamma sjöng med såå fint i mössens sång...fniss.


Ser jag trött ut? Det var jag, av någon anledning. Kanske var det spänningen...när kommer tomten? Kommer han överhuvudtaget? Har jag varit snäll i år? Ingen visste...


Tomten kom! Men bara till trädgården. Han smög runt och vi såg bara en röd luva och lyktan, han lämnade paket till barnen på altanen. Alfons fick Batmangubben han har på bilden.


Våra små filurer! Tuva fick också paket av tomten och tyckte det var fint och så. "Men...jag hade ju önskat mig ett dockhus?" Hade tomten ingen koll..? Hihi!


Alfons lekte för fullt med polishuset han fick av mormor.
Förutom det fick han: En del till Dinosauriebanan, legobrevbärare, kassaapparat, morgonrock, riddarbok, två filmer, tuschpennor och ritblock och Batmanfiguren. Så fick han och Tuva tillsammans en låda med massa lego.


Det var lite klurigt att förstå sig på Tuvas spel. Tyckte Henke alltså, inte Tuva! ;-)
Hon fick alltså sitt sedan länge önskade Nintendo ds. Med Littlest Pet Shop-spel och Kittygrejer till, wow! Sen så blev det även en stor Pet shop, morgonrock, tofflor, tuschpennor och block, och två filmer. Vad vi vuxna fick i julklapp orkar jag inte rabbla upp nu men det var bara bra saker. Inte så många, men desto bättre och mer önskade.   

Jag återkommer imorgon om resten av julen för nu orkar jag inte...ska ju upp tidigt och jobba! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0