Måndagen före jul...

Åh vad härligt att skriva rubriken! Nu är vi i julveckan liksom, tjoho! Men vad jag kommer sakna de här julförberedelserna sen när julen är över. Det är så mysigt att gå och pyssla lite. Baka lite om man känner för det, ta fram någon tomte till då och då. Love it! ♥ Det här är första året som jag är helt färdig med klappar och julmatshandling såhär tidigt. Skönt som fasen, för då kan man göra det man har lust med. Idag fick jag och barnen vara med på Annelies jultradition, att träffas på hennes födelsedag och göra julgodis med hennes mamma och syskon. Gulligt att vi fick vara med! Det var stojigt och kaotiskt, men så jäkla mysigt. Sex små barn, två lite större barn, fem vuxna och en hund. Tur att karlarna var på jobbet... ;-)

Alfons har blivit förkyld och har jobbigt med andningen, medicinerar ganska mycket nu. Men han är SÅ duktig att ta medicin nu så det är skönt, då behöver vi inte bli osams varje morgon och kväll...

Annars går jag fortfarande i något slags lyckorus med panikkänsla, jag ska börja plugga i januari... Hur ska detta gå?? Men jag vill, vill, vill. Så det ska nog gå bra. Det är ju inte så att jag har svårt med inlärningen eller så...men motivation och disciplin kanske... Men nu VILL jag ju, och jag vet att det leder till jobb! Tre terminer är ju ingenting. 

Nu ska jag se vad kylskåpet har att erbjuda för middag idag!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0