Åhh..

*djup suck*
Idag har det kommit ett STORT lass med snö till oss. Varför?? Var det nödvändigt nu?? När det är plusgrader så kommer det ju smälta bort snarast ändå! Precis som att det finns en mängd snö kvar där uppe som bara MÅSTE ner innan våren :-)

Tuva har ockuperat datorn här hemma nuförtiden. Och så har hon smittat lilla Matilda med dataintresse så de får slåss om datorn hos dem också. Hihi. Halva dagen idag har Tuva suttit och kollat på diverse leksaker på nätet och skrivit långa önskelistor, både till henne och Alfons. Blir dyrt tydligen! Fast vi har räknat deras spargrisepengar idag och det var en skaplig summa som får gå till något de verkligen önskar sig.

När Tuvis smet iväg till Linnéa och Affe sov så passade jag på att plocka fram mitt efterlängtade pyssel.
Gjorde en kopp kaffe, satte på en blandskiva och scrappade färdigt en LO med barnens dagisfoton. Härligt avkopplande! Och jag har knåpat med den i ett antal dagar så det var på tiden.. 
Hade varit så kul att gå på scrapmässan i Lkpg men just den helgen jobbar jag. Plus att vi ska till storstan både helgen innan och den efter. Typiskt. Pilla- jag kanske skickar bud med dig!

Denna veckan har vi haft sjukstuga här. Eller vi har det fortfarande, Alfons har 38,5 idag och båda barnen hostar och snörvlar. Igår skulle jag jobba dag och Henke med förstås och den stora frågan var- vem ville göra sig impopulär på sitt jobb?? Tur att farmor finns då, hon susade ner hit och tog en vab-dag, tack! 
Idag skulle jag börjat kl 15 men lyckades byta till den senare turen så Henke hinner hem. Ibland får man trixa lite men det brukar lösa sig. Fast jag får alltid dåligt samvete för att jag "krånglar"!

Imorgon vabar jag, Henke jobbar och ska sen på bowling med jobbet. Barnen och jag ska ha en riktigt mysig fredagskväll och se på Let´s Dance. Eller det blir väl bara Tuva och jag som orkar hålla oss vakna.
Får se om det blir något gottis- här försöker man ju hålla igen med sånt! Byter ut en del mål mot Cambridge eller Nutrilette-drinkar. Mums. Ironi. Men faktiskt så visar vågen på en siffra jag inte sett på länge! På ca 5 år om jag ska vara exakt!!
På lördag får vi besök av Linda, Peter och Albin, det ska bli jätteroligt. Vi har tänkt att bjuda hem dem hur länge som helst men vi är ju så himla upptagna.. ;-) nejvars men vi åker ju iväg väldigt ofta på helgerna. Iallafall så ska det bli riktigt roligt att de kommer hit!

Nu ska jag fixa mellis till min lille snor-gubbe. På återseende! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0