Inför helgen

Har två dansande tjejer här breve mig, och en liten pojke som förgäves försöker haka på.. Snart kan du lika mycket min lille plutt! Och snart har du dina egna kompisar här hemma som hälsar på.
Lyssnar på P3's webradio och just nu är det Timo Räisinen, me like. Innan var det en av Tuvas favoriter, Lady Gaga eller vad hon heter. Då rockades det vill jag lova :-)

I eftermiddag bär det iväg till Ljungby. Kanske ska vi till äventyrsbadet imorgon. Det slog mig häromdagen att Tuva varit EN gång i Simhallen och Alfons INGEN gång. Det går väl ingen nöd på dem ioförsig men imorgon får vi passa på. Här i lill-hålan finns en plaskpöl på ca 12 meter. Hoho! Min kära granne fick ett fnissanfall när jag föreslog att vi skulle motionssimma där någon dag. -Lisa har du varit i Aneby simhall någon gång?? -Nääe det har jag ju inte. -Nej förstod det. Vi åker till Tranås någon dag. -Oki..!

Alfons är snorig. Hostig också. Medicinerar lite extra just nu och det går bättre och bätte. Han blir inte hysterisk varje gång nu iaf..!
Nu ska strax Anneli, jag & alla barnen åka till loppisen, lämna in gamla grejer som tar onödig plats hemma och kanske hitta något nytt fynd att fylla på huset med. Hehe. Apropå fynd- efter tips från Therese på Dunderbutiken.se så shoppade jag en Pippitröja till Affe & en Paul Frank-tröja till Tuva. Ett Paul Frank-plagg till ett barn är väl inget jag har velat lägga pengar på direkt..men gärna när det är 70% rabatt!


Avslutar med ett Tuva-citat från igår: 

Tuva hälper mig att laga lunch.

T: Visst är jag duktig mamma!
L: Ja jätteduktig gumman, vilken tur att du hjälper mig att laga mat!  
T: Ja jag vet. Jag har ju talang att laga mat.
Du har ju INGEN mat-talang alls mamma!

Tack älskade dotter för det. HOHO! 

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, lilla Tuvisen då! Så säger man väl inte till mamsen. Men lite roligt var det ju! :)

trevligt m loppis!

nej, skulle heller aldrig lägga pengar på typ paul frank eller dyl... inte min typ av kläder heller för den delen. men vissa plagg är kanske fina? och 70% låter ju inte helt fel, men det blir väl rätt dyrt ändå med deras prislappar....?

Trevlig helg i Ljungby och simma lugnt!

Alfons får KRYA på sig

KRam

2009-02-13 @ 14:04:52
URL: http://matildasmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så billigt! Då kan det ju vara kul att fynda ju!

Ha en mysig helg i småland och hälsa I från mig.

Kram kram

2009-02-13 @ 18:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0