En härlig tisdagskväll.

Regn regn regn. Hehe, det gör inget när jag jobbar ;-)
Spara på det fina vädret till nästa vecka när jag är ljuvligt ledig hela veckan. Har inte så mycket planerat men det lär nog bli fullspäckat. Lite morfar & Inger som har en sprillans ny cykel till Tuva att leverera!, kanske lite Therese & Peter som har sista veckan på semestern då och lite Pilla & Tomas hoppas vi, som vi ju inte träffat på alldeles för länge.
      
I förmiddags var Tuva hos tandläkaren. Jag har bävat för detta ett tag. Ungen öppnar ju inte munnen! Sist gick det väl sådär dock, något bättre än gången innan. Och så tyckte jag att jag hade sån tur att jag jobbade idag så Henke fick hänga med.
Men så gick det skitbra!! Gapade utan problem och lät tandis räkna tänderna, känna på dem med en sån där liten krok, och sen kleta på flourlack. Jätteduktigt!
När vi var hemma från jobb och tandläkare så ringde en av Tuvas bästisar, eller rättare sagt hennes mamma. Hon sa: Ja Alma har ju haft sommarlov i en dag nu så nu är det lek-panik. Haha! Så Alma kom och lekte i ett par timmar, de var prinsessor, hade disco och lekte med Musse.

Tror inte jag skrivit om MUSSE. Det är vår nya familjemedlem, en liten vädurskanin som är skitsöt och efterlängtad av barnen. Jag vet att många undrar hur vi gör som reser ganska mycket, men inga problem. Vi har hur många kaninvakter som helst här! 
I helgen när vi var på Sommarland var Linnéa här och tog hand om Musse och skämde bort honom med maskrosblad och grejer.
Vi har ju hela trädgårdslandet fullt med sallad nu också, perfekt! Ja inte bara till kaninen. Det är ju så himla mysigt att gå och plocka sin egen superfärska sallad. För att inte tala om de goa smultronen vi hade på vaniljglassen häromdagen! Och rabarberpajen vi nyss tagit ut ur ugnen! Jordgubbssaften som står i kylen! Nu väntar vi bara på färskpotatisen, sen är vi ju typ självförsörjande. 

Nu är det Morden i Midsomer, nu hinner jag inte skriva mer! Tänkte skriva om vår roliga och crazy helg i Skara men jag återkommer om den. Hörs & ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0