26 maj.

Imorgon smäller det- då fyller Tuva 5 år! Min pluttis! Som har blivit så stor, och klok.
Igår morse vaknade jag av att hon satte sig upp i sängen (hon sov hos mig) och tassade snabbt upp. Jag trodde hon behövde gå och kissa akut eftersom hon hade så bråttom, men hon gick in i Alfons rum. Och jag lyssnade nyfiket:
T: Alfons är du vaken?
A: Mmm..
T: Kom Alfons, följ med mig till toaletten jag måste kissa.
De går till badrummet.
T: Nu måste vi ta på oss skorna när jag är färdig, jag ska hjälpa dig med dem.
A: Mmm.
T: Så går vi ut på altanen och går in till grannarna. För pappa jobbar och mamma är inte hemma. Jag vet inte var hon är men hon kanske är och handlar. Hon kommer nog hem snart.
A: Okej.
Och jag ropar Hallå, jag ÄR hemma! Jag måste legat under täcket eller något så att hon inte såg mig i sängen, hon trodde verkligen att vi båda var borta! Men så lugn ändå, och handlingskraftig i en akutsituation :-) 

Tuva är faktiskt lite bekymrad efter att dagisfröken L frågat: blir det verkligen någon 27:e maj, skulle den dagen inte hoppas över i år? Hon skrattade lite och förstod att det till 99% säkert var ett skämt men grubblar ändå lite på detta. Hihi.


För er som undrar så jobbar Henke på Flisby igen, bara extra vid behov. Men det är helt klart bättre än inget! Och just nu är behovet ganska stort där ute :-)

Nu ska jag slå in två paket och sen laga lite lunch av det lilla som finns hemma, blir nån sallad. Sen har jag en massa samtal som måste ringas..åt bostadsrättsföreningen och något åt mig själv också. Pust.
På återseende!  



 


Kommentarer
Postat av: Gabriel

Grattis till Tuva på 5-årsdagen!!

Många kramar från Gabriel med familj

Hipp hipp hurra!

2009-05-27 @ 11:24:51
Postat av: Linda

Hahaha!!

Jag garvade ihjäl mig åt tuvas påhitt med toan och skorna...... Vilka ideér!! Tänk om de gått ut.......

2009-05-27 @ 17:33:57
URL: http://matildasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0