Regn helt enkelt.

Herregud vad det har regnat idag. Oavbrutet! Solen har tittat fram och fått till en regnbåge och det var ju fint, men inte har man velat gå ut för det :-)
Dagen började med att jag blev väckt av barnen, milt och lugnt för en gångs skull. Haha. De klappade om mig lite och sa att vi skulle äta frukost. Sen blev jag visad in i vardagsrummet där soffbordet var dukat med brakfrukost: Smörgåsar, diverse pålägg, yoghurt & musli, kokt ägg, te osv.. Ljusen var tända och tecknad film var på teven. Vilken härlig överraskning! Alfons åt leverpastej med leverpastej och lite leverpastej till det. Han är fullkomligt galen i det!
Förresten så har han börjat stamma igen, lille plutten. Idag har det varit värre än nånsin. Till slut bröt han ihop och grät: JAG KAN JU INTE PRATA..! Vad ont det gör i mig när han säger så, jag gråter inombords men vill ju inte visa honom det.
Eftersom det är Kanelbullens dag idag så bakade vi bullar. Eller det hade vi med största säkerhet gjort ändå förresten.. De blev kanongoda! Jag har ju en riktigt bra bagare här hemma. Och två små som även de älskar att baka!

Nu är det läggdags- imorgon börjar arbetsveckan, ingen sovmorgon då inte! :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0