Lördag.

Det är härlig lördag och jag sitter vid datorn och dricker försenat 11-kaffe. Henke är nervös att jag ska spilla kaffe i datorn men knappast, jag håller koll :-) Det här är ju lustigt nog avkoppling på hög nivå. Önskar att jag kunde skriva att jag varit på en uppfriskande, avkopplande morgonpromenad i kvarteret eller ett hårt pass på gymmet... men orka. Jag ska tillsammans med en kompis börja på lite lätt motionsgympa som hålls på en mellanstadieskola i byn på måndagar :-) Jag ska börja med det, för gympa är något jag verkligen tycker är roligt. Fick en tankeställare häromdagen när jag pratade med en arbetskompis som är lika gammal som min pappa, dvs 60 år. Hon går på spinning en gång i veckan och gympa en gång, för att "man måste ju ta vara på kroppen och hålla den igång". Ehh joo jaa det måste man ju, sa jag och skämdes, jag cyklar till jobbet och går bara en liten promenad vid något tillfälle.....

Här hemma håller vi på med stora rensningen. Jobbigt värre, det tar sin tid! Jag stod på loppis förra söndagen och blev av med en del grejer och vi har ju under hela sommaren lämnat diverse prylar till loppisar + en stor flyttlåda med leksaker till dagis men ändå- så är det fullt i förrådet. Hur? Vill verkligen ha det i ordning både inne och i förrådet..var sak på sin plats och lite luftigt.. Men det tycks vara ett evighetsprojekt! Nu närmast ska en del barnkläder läggas ut på Tradera. Har sparat en del finare kläder men platsen det tar är inte värt det, bättre att få plats och en slant för det!

Här ska ni få ett bra tips på bästa melliset: Saftiga och farligt goda Pizzabullar !!




Kommentarer
Postat av: Kusin Ida

Låter som en jätte bra idé att rensa bland saker man samlar på sig, men undra varför man snabbt fyller upp förråden igen??? Vårt är proppat med saker å ting som jag spar till vaddå?????



Iallafall, om du möjligen har ett skrivbord eller en bilbarn stol till salu, kan du ju hojta till, mamma å pappa är ute efter en bilstol som Walter kan ha nytta av när de ska ut å fara nämligen. KRAMAR

2009-09-27 @ 19:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0