Dan före dan före dan...före dopparedan!

Vi julpysslar, julpyntar, julbakar...och diverse andra julförberedelser. Slår in paket till exempel. Det är roligt när man väl börjar, men innan känns det så motigt på nåt sätt. Eller så vill jag spara det så länge som möjligt för jag tycker det är kul att titta på det man köpt ;-)

Iallafall så är det tisdagen före jul. Jisses, var tog tiden vägen? Tuva har sin första julavslutning i skolan idag!! Hon har köpt ny klänning och allt, viktigt att vara extra finklädd :-) Och Alfons har väl ingen avslutning direkt, han går näst sista dagen på denna förskolan och tror väl inte han kommer sakna den så mycket. Vi kommer definitivt inte göra det. Eller vad säger ni om förskolan där de inte julpysslar, eller där barnen inte får ta så mycket mat för det ska räcka till fröknarna? Han fick ett julkort av sina fröknar och kompisar på nya förskolan här i Ekängen, det känns redan bra :-D

Snart är denna skolterminen slut även för mig!! Jag har ett par små uppgifter kvar och ett prov jag ska åka ner och göra i mellandagarna. Sådär kul, men sen är även denna kursen slut! Hoppas på VG i den, MVG-uppgifterna gör jag inte för jag har verkligen inte hunnit. På förra kursen kommer jag med största säkerhet bara få G eftersom jag inte hann med VG-uppgifterna där. Det var mitt i flytten och allt... Så surt eftersom det är en riktigt intressant kurs. Och det hade varit snyggt med inte ett enda G i slutbetyget ;-) Skryt skryt. Men jag får vara nöjd med det, herregud.

Nu ska jag skriva lite på en av uppgifterna jag har kvar och sen hämta Tuva, vi ska in till stan och klippa oss idag!



Liten pepparkaksbagare ♥


Och liten snögubbebagare ♥


 

Kommentarer
Postat av: kusin ida

Låter som att ni har en härlig jul helg som väntar för Er, mysigt att pyssla å pynta inför julen tycker jag. Walter var här en dag och vi försökte oss på lite pynt, men han ville ju äta upp varenda dekoration bara =) Krama om dina & jag både tror och hoppas att Alfons kommer till en bättre förskola......den andra verkade inte alls snäll. KRAM KRAM

2010-12-22 @ 06:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0