Söndag kväll.

Tacka vet jag bärbar dator så man kan surfa var man vill! Just nu i soffan framför teven, där jag zappar mellan Blåsningen och Morden i Midsomer. Inget sådär kul.
Har nyss mumsat i mig lite glass, har ont i halsen :-( Har verkligen INTE TID att bli sjuk nu... Är redan stressad över den kommande veckan, och händer det något oförutsett som att någon blir sjuk, ja då faller hela tidsplanen.
I morgon ska jag skriva på mitt arbete, måste verkligen det hela dagen alltså. Tisdag har vi lektioner hela dagen. Onsdag ska jag jobba. Sen torsdag kvar innan arbetet ska vara inne... Skulle få besök då från Therese & barnen, får se hur jag ligger till med skriveriet men jag vill verkligen att de kommer!

Helgen har vi spenderat hos mamma i Ljungby. Vi var där senast i november så det var på tiden! Vi kom dit vid halv sextiden i fredags, kom dit samtidigt som mamma kom från jobbet. Vi tog ett glas vitt och lagade tacos. Barnen kollade på Amigo & Barda, och badade förstås. Sen tittade vi med ett halvt öga på På spåret och Let´s dance, gick och la oss rätt tidigt för att vara en fredag. Typ vid tolv. Slapp fredagskväll.
På lördag morgon vaknade jag av att barnen stojade med mormor. Fullt ös från tidig morgon! Efter ett bad och långfrukost så åkte vi ner till stan och strosade. Kan inte säga att vi shoppade så mycket! Barnen fick lite smågrejer av mormor :-) och Henke köpte en tröja och scarf för födelsedagspengen. Ja och så var vi ju tvungna att köpa en tårta, för att fira Henke i efterskott. Eller bara för att vi är såna gottegrisar! En ljuvligt god typ prinsesstårta fast med vit marsipan, och chokladkräm + chokladgrädde mellan. Mmmm...
På kvällen var det äntligen Melodifestivalen. Jag kan ärligt säga att jag sett fram emot den rätt mycket. För att inte tala om vad Tuva har längtat! Och igår röstade hon på Ola. Hon fick skicka en sms-röst och blev skapligt glad när hon fick svar av Ola som tackade för rösten, haha! Själv tyckte jag Salem al Fakir var bäst igår, utan tvekan. 
Alfons bad om att få gå och lägga sig efter första låten. Tröttis. Han har inte varit helt pigg på hela helgen, han är snorig och har mycket jobbigt med astman. 
Ja och idag har Tuva lekt med Isabella som bor i lägenheten under mammas. Hon är också 6 år i år och Tuva och hon leker jättebra ihop. De har lekt flera gånger nu när vi varit där!
Alfons fick vara inne och vila. Sen kom Lars förbi en sväng och åt mat med oss innan vi drog hemåt. Trevligt! Den här helgen gick fort, imorgon är det vardag igen!

Ha det gott allihop!



Kommentarer
Postat av: Annelie

visst är det mysigt att komma "hem" lite, nu när man inte gör det så ofta :)



jobbigt med astman, hoppas Alfons piggnar till snabbt!

Kram

2010-02-08 @ 09:21:59
URL: http://anneliecannervik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0