Tisdag

Det blev ingen vattengympa ikväll så för en gångs skull kunde jag se på ett av mina favoritprogram, The secret millionaire. Innan det var det ett program om engelska små skönhetsdrottningar. Herregud, såna program får mig att må illa men ändå kan jag inte låta bli att titta. Fast dessa engelska mammor var ju 1000 gånger mer sunda än amerikanska. Det är inget jag skulle dra med Tuva på iallafall, hur gärna hon än skulle vilja! Talangtävlingar, sång & dans- visst, men inga såna där sjuka skönhetstävlingar med små "drag queens"! Finns väl tack och lov inte i Sverige. ÄN.

Jaa men visst så blev vi sjuka fast jag skrev att jag inte har tid. Kan man ju inte bestämma, uppenbarligen! Alfons har haft ännu värre med astman och förkylningen idag, och Tuva hade ont i magen i morse. Det försvann sen men jag oroar mig för vad det är, om det är något hon funderar på eller vad det är för fel. Vi tar det iallafall på största allvar! Plugga får jag göra imorgon och på torsdag, och är barnen dåliga så får Henke vara hemma för jag måste göra ett bra arbete, tänker inte lämna in ett halvdant jobb som jag inte är nöjd med! Såhär viktiga har aldrig studier varit för mig.
 
Idag strök vi alltså allt annat och skrev pyssel på schemat. Mellan diverse film och sagostunder. Vi hade jättekul! Tyvärr kan jag inte visa allt tjusigt för det är lite hemligt :-) Men fint blev det och roligt hade vi.



Alfons har lärt sig spela lite dataspel, stor kille ♥


Tuva poserar framför hennes numera gamla tapet.


Ett smakprov på den nya tapeten!


Min härliga choklad som förgyllt kvällen :-)


En liten söt garnboll! Personen som gjorde den orkade inte så länge, därför blev den inte så stor och boll-lik ;-)


Här i ligger fina överraskningar till...någon hemlig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0