Torsdag.




Ja ungefär så känner jag mig just nu. Efter en stressig period på olika sätt och magsjuka på det så känner jag mig helt utmattad. Längtar efter våren och solen... Jag behöver solen.

Denna veckan blev inte riktigt som jag tänkt mig. Ja inte förra veckan heller, med ett förkylt barn och ett med magont. Och nu då jag själv som varit helt under isen i nästan fyra dagar. Det blir inte alltid som man tänkt sig, eller hur? Hade planerat mitt pluggande så ordentligt och även ett besök från Therese och barnen, men icke. Antagligen känner jag mig så besviken över allt som ska jäklas och inte går som jag vill/tänkt så det gör att jag blir helt slut. Och så blir jag stressad, över minsta lilla. Blir stressad över skolarbetet förstås,  tvätthögarna som växer här hemma, leksakerna som sprids i hela huset, maten som ska lagas, telefonsamtalen som ska ringas. Och så vidare...

För att göra allt besvärligare så kan jag inte släppa allt när jag ska sova, utan ligger och tänker på veckans schema. Typ: Imorgon ska vi gå upp 7.30, äta det till frukost, ska ta på mig de där kläderna, barnen ska ha det och det med sig i den och den väskan, jag ska läsa det kapitlet, äta den lunchen........och så vidare, planera dag efter dag i all oändlighet. Gaaah ge mig sömnpiller någon... :-S Inatt var jag tjutfärdig, nej inte bara tjutfärdig förresten för jag grinade av trötthet. Nu känns det för tillfället ändå okej. Skolan är lugn, så då känner jag mig lugn. Jag gör det jag orkar hemma och skiter i resten. Jag pluggar på heltid nu, jag har nog inte fattat det?? Jag kan inte förvänta mig att orka och hinna det jag gjorde när jag jobbade cirka halvtid! Det är omöjligt. Men på något sätt har jag fått för mig att jag ska göra det ändå. Jag tänker att Henke jobbar heltid och har två timmars restid varje dag, inte ska han behöva..... Men jag då? Jag lämnar och hämtar barn på dagis varje dag, bara det är en och en halv timme varje dag, minst. Snacka om stressande! Och ska läsa åtta timmar varje dag. Laga middag varje dag. PLANERA middagen varje dag. 

Fasen så skönt om man hade råd med egen kock och städerska!

Tack snälla granne som hälsade på med fika idag, det gjorde min dag :-)

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Du ska du se att du snart är inne i vardags-pusslet!

Ovant i början bara.

Och så med all sjukdom så har det säkert känts extra tufft.

2010-02-20 @ 15:46:44
URL: http://matildasmamma.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vi har väl "vardagspusslat" förut, men av olika skäl såsom sjukdomar och skit har det varit lite för mycket ja! Det är jag som är problemet, jag som stressar upp mig. Inte vardagens bestyr i sig...

2010-02-21 @ 12:54:03
Postat av: Linda

ok, du ska se att det ger med sig snart...

med våren löses alla problem!

det tror jag på!

2010-02-22 @ 09:08:30
URL: http://matildasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0