Vårkänslor.

Vågar man skriva att det känns som om våren är på gång? Jag tycker det iallafall! Mår mycket bättre nu när solen är här, då gör det inte så mycket att snön ligger kvar ett tag till.

Här kommer en liten uppdatering från oss. Allt bara rullar på och tiden går så fort, hinner sällan med bloggen. Men vi mår bra! Jag har mest skolarbete i huvudet. Henke trivs med jobbet, särskilt nu när tågen går som de ska :-)

Alfons: Han var ju på årlig astmakontroll i Eksjö. Inget konstigt med det, allt var OK. Men tydligen har han ett blåsljud på hjärtat som de ska kolla upp i Jönköping. Nu har jag lugnat ner mig och inser ju att det bara är att vänta och se vad det innebär, men ett par dagar efter gick jag som i koma och trodde det värsta. Skitjobbigt!
Annars är han så rolig just nu, Alfons. Kör mycket med ord som alltså, tyvärr, såklart, liksom. Såå vuxen ;-)
När vi var och fikade så kom han ihåg att han åt en älgbakelse på fiket i oktober, när det var älgjakt. Nu finns det inga för det bara när det var älgjakt, sa vi. "Nu är det grodjakt!!" sa Alfons och det var ju så logiskt tänkt, för grodbakelser fanns det ju nu. Hihi!
Vi har sökt ny förskola till honom och hoppas på att han kan börja där efter sommaren. Den officiella anledningen är att den förskolan ligger bredvid skolan där Tuva ska gå och det ÄR också en anledning men inte den främsta.

Tuva: Ja hon börjar komma i lilla tonåren våran dam. Nu är man helt plötsligt pinsam som förälder ibland. Och hon är så bestämd med vad hon vill, och vad hon gillar. Går inte att rucka på något då! Eftersom hon är så bestämd så har hon på sig kläder hon tycker är snygga och struntar fullständigt i vad kompisarna har på sig. Och är en kompis taskig så kan hon rycka på axlarna och säga att "nu är du faktiskt dum och jag går iväg". Istället för att böna och be att kompisen ska vara snäll och att okej vi gör väl som du vill då. Jag tycker det är starkt gjort, att hon är så självständig och trygg i sig själv! Ingen sätter sig på henne :-) Men sen kommer hon ju inte ofta i konflikt heller, förutom med granntjejen men det är ju en historia för sig... :-S
När jag gick på bokrean tittade jag på barnböcker. Köpte en bok av Richard Scarry till Alfons, de är så mysiga med fint tecknade bilder och många detaljer, Alfons gillar dem verkligen. Så kikade jag på böcker till Tuva. Hittade ingenting...och insåg att jag var tvungen att byta avdelning och titta på 6-9 år istället! Jag fick en smärre chock. Men självklart ska hon ha lite andra böcker nu. Så det blev en bok om älvor, det är visst en serie med sjuttioelva böcker men den var jättemysig och spännande för en blivande sexåring.


Ha det gott i vårsolen!! 

Kommentarer
Postat av: Marie

Kul att läsa.

Älvböckerna är populära här också och har varit det ett tag nu. Hon studsade av glädje när hon såg att de var med på bokrean. Vi har flera stycken.

2010-03-08 @ 12:26:16
Postat av: Annelie

oj vad tiden går! Inte klokt att Tuva är så stor tjej redan =)



oroligt med Alfons blåsljud, men vi får hoppas att det inte är något allvarligt! bra att det tar det på allvar och kolla upp honom ordentligt iaf!! håller tummarna för er



visst vore det underbart med vår nu! idag lyser solen o termometern visar t.o.m någon plusgrad =) tyvärr är jag inte så där överförtjust i att va ute o leka runt just nu, men det får nog bli overallen på när Mira vaknar iaf!



kramar

2010-03-08 @ 13:25:29
URL: http://anneliecannervik.blogg.se/
Postat av: Annelie

Tack =) Man mår mycket bättre när man får gnälla av sig lite ;)



När kom Tuva, gick du över med henne också? Ska till BM på måndag, så har bebis inte kommit då så ska jag allt se till att tjata mig till någonting :)



Kram

2010-03-19 @ 13:27:45
URL: http://anneliecannervik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0