Tisdag.

Liten lista över dåliga saker just nu:

*Tuva har varit sjuk alldeles för länge. Fast nu är hon inte sjuk längre, men har ordinerats vila av doktorn för att återhämta sig.
*Jag kan inte ha mina linser längre! Ögonen grötar ihop sig när jag tar ut dem, men det känns bra när jag har dem i. Vad 17 kan det bero på?? Jag har ju hämtat ut några par som nu bara ligger. Har inte råd att köpa nya just nu heller. Skit!
*Det är apmycket telefonsamtal som ska ringas och papper som ska skickas in och lämnas till diverse ställen och skolarbeten som ska skrivas och blllluuuääää.
*Det här majvädret är ju pinsamt! Jag ville ta vinterjackan i morse men vägrade, principsak. Men det hade behövts, för jag frös så jag hackade tänder.


Det börjar närma sig 6-årsdag här i huset! Otroligt!! Lilla plutt.

Det är bara ca två veckor kvar och halva släkten ringer och tjatar på lilla snuttan vad hon önskar sig, och vi med för den delen. Det hon har klämt fram är:

*Väckarklocka- morfar & Inger har bokat det.
*Hål i öronen- ???
*Pet shops- meddelat kusin Matilda.
*Klänningar- också meddelat kusinen. Och vi har köpt en. Det behövs fler nu till sommaren!
*Pyssel- går ju alltid åt.

Sen så har vi köpt några småsaker som vi vet att hon gillar, en skiva bland annat. Men det blir ju svårare och svårare för varje år! Jag frågade henne nu ikväll och sa att morfar kommer ringa imorgon och fråga så är det något mer du önskar dig? "Jaaaa du mamma..." blev svaret. Okej :-) Det är ju inte svårt att köpa till henne, det är inte det. För hon älskar ju allt som är fint, gulligt, litet, rosa, bling-bling, pyssel, musik, spel, böcker, Kitty osv. Men man vill ju hitta DET DÄR. Kanske någon upplevelse istället? Börja samla på något? Pengar på kontot..?


Kommentarer
Postat av: Linda J

Kusinen har antecknat önskemålen! Paketen är inslagna och klara =)

Har ni bestämt nåt datum för kalaset?

2010-05-12 @ 12:59:47
URL: http://matildasmamma.blogg.se/
Postat av: Linda J

Ok, då är det antecknat i almenackan!

Vår tanke är också att om inte vi följer med ner, så åker Matilda med Maggan & Sören. Om det är ok m er?

Vi kanske kommer allihop, men det vet vi när det närmar sig. Om det är ok alltså?

2010-05-14 @ 10:43:37
URL: http://matildasmamma.blogg.se/
Postat av: kusin Ida

Kan verkligen inte fatta att lilla Tuva redan är 6år......herregud!?! Tänk vad tiden springer snabbt förbi, men nu tänkte jag att vi skulle verkligen planera in en dag då vi ska ses och inte bara prata om det, så hur ser helgerna framöver ut för Er???

2010-05-16 @ 17:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0