Blä.

Vi satt och zappade på TV´n ikväll, och kom in i sista minutrarna av "The secret millionaire". Den hemlige miljonären gav bland annat pengar till antagligen något korttidsboende för sjuka barn. Och jag bara såg de där barnen...och kände paniken komma och började störtgråta! Så mycket som händer nu, och så stressade som vi är. Stressar på barnen för att komma i tid till dagis/skolan, stressar med packningen på kvällarna, jag stressar med mina skoluppgifter. "Jag hinner inte nu, jag måste bara göra färdigt det här, jag kommer sen." Jag har gått med en stress-oro-klump i magen flera veckor och den bara släppte ikväll. Rätt skönt egentligen.
 
* Vad tusan betyder det om vi missar ett tåg? Vad gör det om hundra år?
*Vad gör det om Henke & jag måste vara uppe hela nätterna och packa och få sömnbrist? Vad gör det om vi har hunnit umgås med våra barn innan de har gått och lagt sig?
* Vad spelar det för roll var vi bor? Vad spelar det för roll bara vi har varann och är friska?

Svaret: Inte ett jäkla skit!  


Kommentarer
Postat av: kusin ida

BRA där Lisa!!! Jag skrev de orden till dig/er när du var osäker på om ni skulle flytta eller ej, att det spelar ingen roll vilka val man gör, ifall de blir rätt eller fel så länge man har varann, och du har ju en underbar familj att glädjas med så tänk inte på allt som stressar upp dig utan njut av det du har i stunden!!!!



Lycka till med allt

2010-11-21 @ 18:13:17
Postat av: Lisa

Jag har verkligen tänkt på de orden! Du är så klok älskade Ida! Stora kramar :-D

2010-11-21 @ 21:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0