En regnig novemberdag.

Åh vad trist väder det är idag. Regn, blåst och så blir det liksom inget ljus utan är sådär grått. Tråkigt! Det var så mysigt när det kom snö... Med den kom ljuset, och barnen var överlyckliga! Jag med förresten, för trots att allt blir så mycket jobbigare med snö så trivs jag då. Och så kom ju jul-längtan med snön också...mmm...mys. Fira jul i vårt nya hus! Det blir en lugn julafton hemma bara vi familjen eftersom svärföräldrarna firar i Dalarna, mamma hos syrran, och pappa med familj firar alltid hemma hos dem med farmor & farfar med flera. Och självklart vill vi fira första julen i vår nya lya. Så det blir en lugn julafton utan planer! Antagligen utan tomte eftersom unge herrn önskade det :-) Tomten får gärna lämna paket, men han behöver inte visa sig. Haha! 

På tal om paket så är det precis som till sexårsdagen skitsvårt att hitta på någon bra julklapp till Tuva. Att det ska vara det! Hon kan säga att hon vill ha någon speciellt häftig Barbie till exempel, men hon leker ju sällan med dem så det känns så onödigt. Vi har funderat på vad hon gör om dagarna om hon är hemma och det är:
*Pyssla- klippa, klistra, rita, måla. Kanske något scrapbooking-set för barn?
*Gymnastisera på madrass, rocka rockring :-) Hon är skitduktig. Kanske skulle anmäla henne till någon "riktig" gympa eller dans? Men inte till julklapp... Nya gympakläder?
*Lyssna på musik- flera skivor är ju inte fel så att inte vi går bananas av att höra samma jämt :-S 
*Fixa med kläder, hår, smycken osv... Presentkort på det?? 
*Leka med Littlest Pet Shops. Är väl det hon egentligen leker med, då får det väl bli ett gäng sådana...

På Alfons lista står det: LEGO!
*Toy story-lego
*Star Wars-lego
*Pirat-lego
*Power miners-lego
*Agent-lego
...ja ni fattar! ;-)


Kommentarer
Postat av: Linda J

Så då kommer ni inte hit alltså.......?

Synd...

2010-11-15 @ 13:03:07
URL: http://matildasmamma.blogg.se/
Postat av: Lisa

Sa han inte det, Henke? Ibland uttrycker han sig lite svävande, kan tänka mig att sa att vi "nog" ska vara hemma ;-)

Vill bo in oss och julmysa i nya huset, det känns viktigt på nåt sätt. Sen har jag fått timvikariat och jag gissar att de vill att jag jobbar mycket i juldagarna...

2010-11-15 @ 13:27:17
URL: http://guldkornets.blogg.se/
Postat av: maggan

bra med önskelistan ska se om vi kan hitta något av det.vi får hitta någon dag att fira jul ihop,men förstår att ni vill vara i nya huset.

2010-11-15 @ 19:52:15
Postat av: Fia W

Hej

Såg dig på Lindas blogg och ramlade in här. Kul med bloggar! Elis önskar sig också LEGO, LEGO, LEGO. Men när jag sa att det är bra om man önskar sig något annat också så att Tomten har lite att välja på sa han att han önskar sig kläder och böcker också... Jag är helt säker på att han inte blir särskilt glad för kläder... Han bryr sig inte ett dugg. :) Min lilla kille önskar sig princessklänning, barbie och dockor. :)

Så ni flyttar tillbaka till Linköping?! Var ska ni bo? Kram Sofia Weineholm

2010-11-15 @ 21:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0