Tråkig dag.

Det maler och gnager. Tråk tråk tråk.
Det regnar. Jag har ont i ryggen. Stella gråter så fort jag vänder mig om. Tuva och Alfons bråkar och tjoar och stimmar och skrattar och skriker med Ester och Alex. Jag får skavsår i öronen. Får sms från Henke att han blir sen, kommer hem halv sju istället. Middagen ska lagas. Läxor ska tjatas om. Kläder som ligger i tvättmaskinen ska hängas. Försöker hinna måla naglarna, svårt med bebis som ska bäras. En nagel i taget under hela dagen, är uppe i fem nu.
Ååååå snark...

Men. Jag tänker mig in i situationen att jag står och väntar på bussen i detta regnväder istället. Jag har jobbat sen kl 7 i morse och ska nu hem och göra alla kvällsbestyr. Klockan är snart fyra och jag vet att det tar en timme innan jag och trötta barn ramlar in i hallen hemma.

Jag har det ganska bra trots allt. Jag är visserligen trött som ingen concealer kan dölja, och nerverna ligger utanpå kroppen och vibrerar.
Men jag har det som får vara hemma med vår lilla skatt! ♥


Kommentarer
Postat av: linda

Man har ändå rätt att tycka det är jobbigt... Kram
Imorgon är en ny dag!

2012-11-05 @ 18:26:39
Postat av: maggan

tänk om vi fick se solen lite så mycket lättare allt skulle kännas. kram till alla

2012-11-05 @ 18:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0