En vanlig dag.

Stella har smakat banan till mellis, det var en hit :-) Vi andra åt fruktsallad så då var det väl inte mer än rätt att hon också fick lite frukt.

När jag skulle gå och hämta Alfons på skolan förut undrade jag var i hela friden den här dagen hade tagit vägen? Vad hade jag gjort? Jag gick igenom dagen i huvudet och här är den:

Kl 8: Tuva o Alfons på plats i skolan och dagen börjar för mig o Stella. Som visserligen vaknade före kl 7 men varit nöjd och glad tills nu. Byta från pyjamas till kläder. Fixa frukost till mig som avnjuts framför Nyhetsmorgon med Stella i knät.
Kl 9: Stella hungrig och får en flaska, och somnar 9.15. Jag plockar undan frukosten och fixar i ordning mig lite.
Kl 9.45: Stella vaknar... För tidigt för att hon ska vara glad ;-)
Kl 10-11: Gnällig och trött bebis hänger på min arm medan jag försöker uträtta något...
Kl 11: Stella gnuggar sig frenetiskt i ögonen och jag lägger henne för att sova.
Kl 11.30: Envis bebis somnar!
Kl 11.35: Jag börjar laga lunch till mig.
Kl 11.50: Äter lunch.
Kl 11.55: Stella vaknar.
Kl 12.05: Stella får mat.
Kl 12.30: Stella ätit färdigt, jag byter blöja, vi tar på oss regnkläder och rusar iväg till skolan för att hämta Alfons!

:-)


Kommentarer
Postat av: Inger

Snart kommer mormor och myser med dig!

2012-09-21 @ 22:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0