Måndag.

Det har varit några dagar med mycket roliga saker som hänt.

Zelda sov över, jättemysigt och hon är så lätt att ha här. I fredags gick jag och hennes mamma ut och käkade. Mm så gott det var..! Jag unnade mig pasta, trots att jag har lite förbud på det just nu. Galet gott! Sen ringde Carros syrra och fick med oss till Mörners, och det var verkligen en kul kväll!
Lördagen var så lugn och skön. Henke och barnen åkte skridskor. Sen knatade Tuva till sin kompis Julia, Alfons bjöd hit sin kompis Måns och vi avslutade sen kvällen med hemmagjorda burgare och ice age på tv. (Henke var med sina klasskompisar inne i stan)
Söndagen var också härligt slapp. Henke och barnen handlade lite och jag gjorde min första gång i vår helt nystartade kör :-) Babysångsmammorna rockar! Åh det var så kul! Vi är än så länge bara fem st plus Eva som är ledare. Hon är så jäkla bra. Och alla vi har så kul ihop. En härlig energikick i två underbara timmar! (Ja det låter fjantigt! Men det är sant!) Sen var det kvällspromenad och matlagning, inte så mycket mer.
Idag har vi varit på utvecklingssamtal med Alfons och hans fröken! Och man blir ju lite tjutfärdig när man får höra så mycket fint. Han är mån om andra, han lyssnar alltid, han låter alla vara med, leker med både tjejer och killar, han är nyfiken på allt nytt och otroligt framåt i både matte och svenska. Stolt :-)

Fina dagar har det varit!

Sen finns det ju saker som kan göra en galen. Som att vågen i princip står still trots all jäkla keso. Ska man svälta sig för att tappa några kilo??
Och att Stella slänger ner nappen på golvet i sömnen hundra gånger per natt ungefär, vilket gör att vi sover uruselt just nu. Det kanske tar två minuter att fixa och hon sover fast hon gnäller, men jag...har alltid skitsvårt att somna och det räcker inte med två minuter utan kanske tjugo varje gång. Det är jobbigt.

Men. Vi väljer att fokusera på det positiva trots allt!! :-D


Kommentarer
Postat av: Annelie Idermark

Intressant det där med hur man kan vinkla sina inlägg. Fram till slutet tyckte jag livet lät så underbart. Tänkte - är det så enkelt när barnen blir lite större? För ni har ju trots allt 3 barn nu. Ph föräldraledig... Tänkt när man hade lite mer tid till allt. Nu ska allting göra på helgen :-( Men innan jag hann tänka så långt som att skaffa en trea bara för att få vara lite ledig, tog du ner mig på jorden med sömnlösa nätter och andra vardags beskymmer ;-) Kram på dig!

2013-01-29 @ 19:55:23
URL: http://anneliecannervik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0