Vår stora, lilla...

Tuva, min Tuva.
Vad stor du är. Är ute på egna saker, lär känna nya människor, berättar inte allt du tänker på längre.

När Alice kom hem från semestern idag ringde hon dig direkt, och sen har du varit där sen efter lunch och bara kommit hem för att hämta övernattningsprylar. Hade inte ens en aning om att ni var så bra kompisar :-) Och inte har du tid att ens skicka ett godnatt-sms till din mor som saknar dig, suck... ;-)

Snart börjar du trean, och jag har en klump i magen. Högre tempo och tuffare tag. Men du har bara myskvällar, discon, gitarrlektioner, simhopp och simträningar i tankarna! Underbart ;-) Låt mig nojja istället!

Fick veta ikväll att Maja din bästis och simkompis, ska gå upp i tävlingsgrupp och börja tävla "på riktigt" i höst. Det skär i hjärtat att du inte fått förfrågan :-( men jag vet, jag förstår ju. Hon har simmat ett år längre än vad du har gjort, och har fått riktigt bra tider de senaste tävlingarna. Frågan är hur du kommer ta den informationen, jag vet ju att ni båda vill simma tillsammans.

Tänk om man kunde curla för er på riktigt, sopa banan framför era fötter... Man vill ju bara sina barns bästa, och de lättaste vägarna dit!

Mycket svammel en sen kväll när jag har svårt att sova och tankarna rullar... Undrar återigen varför man bara inte kan stänga av alla tankar till natten!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0