Snark.

Sömnbrist deluxe!
Stella sover dåligt. Pga hosta och snor och tänder och inte vet jag? Ibland vaknar hon mitt i natten och bara vill babbla? Alfons sover dåligt. Han har feber och yrar om allt möjligt. Och lite mardrömmar. Vill absolut inte sova ensam. Henke sover dåligt. Han hostar och snorar och snarkar och stönar.

Och allt det gör förstås att jag också sover skitdåligt.

Fatta om man går och lägger sig halv elva. Somnar elva, vaknar tolv av att Stella gnäller. Hon somnar om, jag somnar inte om. Jo kanske vid halv ett om jag har tur. Ett kommer Alfons in och lägger sig. Hostar och snurrar runt som en propeller. Då somnar jag inte förrän två. Kl tre har Henke världens hostattack och alla vaknar med ett ryck, somnar om vid halv fyra. När klockan är fyra vaknar Stella och vägrar sova i sin säng. Vid kl fem somnar vi i min säng. Sen ringer Tuvas klocka på högsta volym kl 6.30: GODMORGON!!!

(Nä nu går jag och lägger mig trots pensionärsvarning!)


Kommentarer
Postat av: maggan

låter underbart

2013-03-21 @ 20:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0