Minnesanteckningar från operationen!

Då var det gjort!

Kom till Vrinnevisjukhuset igår kl 12.30 och vi fick byta om till operationskläder direkt. Alfons fick ljusblå och jag mörkgröna.
Vi spelade Fia med knuff till strax före 14.30 när de kom och ritade ut var de skulle operera, och tog sedan med oss till operationssalen. Inget vidare charmigt ställe :-( Tur att all personal var desto charmigare så att vi kunde slappna av lite. Narkossköterskan pratade på med Alfons om lhc och hv, Alfons fick själv spruta i vatten i kanylen i armen, och sedan var det dags för godnatt-medicinen. Inte ett gnäll från honom under hela tiden utan bara någon fråga då och då. Det skar i hjärtat när han somnade i min famn och jag var tvungen att lämna honom. Som förra gången grät jag som en gris förstås.

När jag lämnat honom gick jag ut och tog en nypa luft runt sjukhuset och åt en macka (inte för att jag var sugen eller hungrig men i förebyggande!)

Ganska exakt en timme efter kom läkarna ut och sa att det var klart och att det gått bra! Bättre än förväntat! Fatta den känslan :-) Förhoppningsvis kommer allt bli som det ska, inga garantier förstås men det verkar lovande.
Jag fick möta Alfons på uppvaket och där sov han gott en timme medan jag hann att smälta allt. Han mådde helt okej efteråt! Inget illamående och hade inte så ont. Däremot var han VRÅLHUNGRIG. Såklart ;-) Han fick en piggelin till att börja med. Och så fick han ett gulligt får som han kramade hårt.

En timme senare fick vi åka upp till barnavdelningen där vi fick ligga på en fyrasal. Det gick jättebra, faktiskt skönt med lite folk i närheten.
Alfons fick mer smärtstillande och mer att äta: först nyponsoppa, sedan macka och nyponsoppa, sedan korv och morötter, sedan kräm och mjölk... Efter det var magen nöjd ;-) och vi såg på Bilar 2 tills vi somnade vid 22.30. Sov i princip hela natten faktiskt så det var ju skönt.
Alfons fick inte lämna sängen förrän efter frukost och det gick sådär, han hade jätteont då och fick påfyllning av smärtstillande. Han var jätteglad när de drog bort kanylen och fick klartecken för att åka hem! :-D Vi tog en tur med rullstol till lekterapin där de hade hockeyspel och sandlådor- himla kul iallafall en stund tills det gjorde för ont att sitta upp.

Sen kom Henke och Stella och vi fick åka hem! Efter ett stopp på McDonalds för lunch och inköp av spel från mormor så är vi nu hemma.

Möttes av en glad Tuva som dukat fram kaffe och hembakt chokladtårta! Vilket välkomnande han fick, lille gubben. Nu är det film i sängen en stund så får vi se hur det utvecklar sig! Förhoppningsvis bra!




















Kommentarer
Postat av: ella

Skönt att drt gått bra! Lycklig han ser ut med kakan! Hälsa och tacka för att vi fick smaka!!!

2013-10-16 @ 07:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0