Sovdags.

Jag kommer förmodligen somna med ett nöjt leende på läpparna ikväll, efter ett lyckat utvecklingssamtal och en kul kväll med kören!

Äntligen visar alla tester och skräp bra siffror! Lästest och stavningstest. Jag tycker det är för j*****t att barn ska jämföras, men eftersom det tydligen är så viktigt så är jag ju givetvis glad att mitt barns tester visar ett godkänt (och bra!) resultat. Övning ger färdighet.

Alla älskar inte att läsa. Men att en tjej inte gör det verkar vara ännu mer ovanligt? Att lärare jämför med andra av samma kön istället för barn i allmänhet gör mig lite förvånad.
Ja nu släpper vi det för tillfället. Vi har en son som även han är ovanlig då han ju älskar att läsa... Varför följa normen?

Sov gott! Det ska jag göra!



Kommentarer
Postat av: ella

Tuva ÄR duktig! Vissa lärare borde byta yrken. Vart är passionen föratt lära ut!? För att lyfta våra barn!?

2014-02-15 @ 18:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0