Tisdag 😀

Tisdag idag och jag har varit ledig. Stella och jag har varit hemma och tvĂ€ttat, diskat, lagat mat, pĂ€rlat, spelat, dansat och pottrĂ€nat! 
NĂ€vars pottrĂ€ning Ă€r inget vi sysslar med i vĂ„r familj. Men Stella har blivit liiite sugen pĂ„ den dĂ€r pottan som stĂ„r pĂ„ toaletten. SĂ„ hon satt pĂ„ den nĂ„gra gĂ„nger och hade pĂ„ sig sina Kitty-trosor en stund, bara för att kĂ€nna pĂ„ det liksom 😊 

TvĂ„ kvĂ€llar nu har hon somnat utan napp, allt hĂ€nder visst pĂ„ en gĂ„ng och hon blir sĂ„ stor!! ❀ 

Therese och jag i lördags kvÀll, det var supertrevligt!

I söndags började barngympan och Stella hade brÄttom dit.


Hon Àlskade det!


Älskar att vĂ„ren Ă€r pĂ„ ingĂ„ng... Ljust och hemtrevligt! 

Tuva har fĂ„tt en ny klasskompis och hon var med hĂ€r hemma idag, kul och det verkar vara en gullig tjej. 
Alfons var hos en av bĂ€stisarna och lekte men kom hem och var ledsen för hans "ovĂ€n" var ocksĂ„ dĂ€r och de blev givetvis ovĂ€nner. Igen. 
Sen messade bĂ€stisens mamma nu ikvĂ€ll för att höra hur det var, hon hade hört talas om tjafset. Och sĂ„ berĂ€ttade hon att "ovĂ€nnen" hade snott med sig massa Skylanders-gubbar... SĂ„ hon var inte heller glad. Vissa ungar... 😡 (menar nu inte pĂ„ nĂ„got vis att mina ungar Ă€r perfekta. Eller jo det menar jag. Haha!!)

Det gĂ„r ganska bra med maten och att stĂ„ emot sötsuget. Idag var en bra dag! KnĂ€ckebröd, grönsaker, keso pĂ„ dagen och gjorde en nyttig men god lövbiffgryta till kvĂ€llsmat, mmm. IgĂ„r var dock mindre bra, eller jo fram tills Henke kom hem frĂ„n jobbet med en Toffifee-ask han fĂ„tt i present! Han Ă€ter ju inte nötter sĂ„ vem var tvungen att offra sig...? Hade sjukt ont i magen efterĂ„t!! SĂ„ ja jag Ă„ngrade mig djupt 😉 

Sov gott, klockan ringer tidigt imorgon! 😮 



Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0