Härliga sommar!

Visserligen ganska blöt sommar emellanåt eftersom vi bor i en regnhåla.. (nån som kommer ihåg förra årets översvämningar här??) Men det är härligt med sommar ändå!
Och det är lättare att jobba när det inte är kalasväder jämt, hehe. På jobbet tycker de synd om mig som bara har 6 dagars semester men det kommer gå fint. Vi gör så mycket roligt vi bara kan de dagarna vi är lediga. Det här låter helt sjukt, men varje ledig helg t.o.m augusti är bokad. Roligt. Galet!

Dagen har tillbringats inne till största delen. Hela förmiddagen hade Tuva ont i magen ("jag har nog drickit för mycket välling mamma..") men det släppte sen efter lunch. Då blev hon hur pigg som helst, hoppade i soffan och skrek som en tok. Då önskade hon att "när Alfons sover, då ska vi baka". En hjärt-kaka var önskemålet och det blev det. Hela våran familj älskar att baka! Jag har hittat massa roliga tårtrecept jag vill prova..är det ingen som fyller år snart? Till Alfons 2-årsdag i november får det väl bli en traktortårta.. Traktor är hans mest använda ord. "Takto, takto, takto." Till de flesta fordon, förutom bil som heter "brrr" och polisbil som heter "tut-tut, tut-tut". Vilket ordförråd va?

Nä nu väntar kaffekoppen på mig :-D



Två små söta bagare bakar kaka..!




 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0