Måndag.

Så var även denna helgen slut!
En ledig helg och vi var bara hemma, har det hänt någonsin? ;-)
Egentligen skulle jag jobbat i lördags men avbokade eftersom vi trodde vi skulle få besök, men det avbokades pga bilköp. Alltså hade vi inget planerat och det var rätt skönt. Alfons hade lite feber men var hyfsat pigg. Vi tackade dock nej till grill med en fd arbetskamrat till mig men på onsdag har vi bjudit in oss själva på fika hos henne med familj istället. :-) 
Idag är det feberfritt och fullt ös som vanligt!
Vi har ju firat Sally också som fyllde 3 år. Hon fick en sparkcykel så nu kan hon och Tuva köra racer med dem på gatan..

Enligt ett nytt avtal i vården här i kommunen så får vikarier inte jobba på vardagar längre utan bara helger. Hur kul det är är ju en annan stor fråga.. Men iallafall, detta trädde i kraft för typ ett par veckor sedan. 
Och alla men särskilt vi vikarier sa att det kommer inte hålla. No way alltså.
Och vem ska jobba ikväll? Vem ska jobba imorgon kväll? Gissa tre gånger! Jag sa ju att de inte klarar sig utan mig! 

Angående ikväll så är det ganska givet varför jag måste hoppa in. Det är jag och en tjej som går i skolan och jobbar ytterst sällan som ska vara på en avdelning ikväll.
Just den avdelningen är ansvarig när det börjar brinna eller larmet går av annan anldening, och ikväll är det brandövning. Inte bara som vanligt att larmet går och vi kollar så det är falsklarm..utan hela köret, vi ska agera precis som om det var på riktigt. Säkert rök och allt också..
Vad lustigt att 2 ordinarie är sjuka just ikväll?? Självklart får jag vara ansvarig då eftersom jag räknas som en ordinarie och inte den andra tjejen. Och delegera uppgifter och hela skiten! Jag vill inte..


Vi tar väl och visar några bilder från den senaste tiden?


Den söta påskkärringen


I ♥ U


Bergsklättrare!


Mmm..njutning!



Alfons studerar Fifi-pusslet som Sally fick i present

 
Även Tuva kollar in det stora pusslet! Det blir inga fler kalasbilder eftersom kalasbarnet själv är med på de andra bilderna och de har sagt ifrån om att ha bilder på barnen på nätet. Så det respekterar vi förstås! Och ett kul kalas var det :-)





  


Kommentarer
Postat av: ida

Ni är ju sötast i stan juuuu.

Kram på Er

2009-04-20 @ 17:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0