Sol ute, sol inne..

Oh vad man blir glad av det här vädret!
Nu har vi börjat att provmåla huset. Eller vaddå vi, Henke har målat och jag har tittat på. ;-)
Han provade på altanen ifall det skulle bli skitfult, så ser ju inte så många det.. Men det blir bra, ser bra ut än så länge!

Idag fick vi massa roligt i brevlådan. Det var Buffétidningen och rabattcheck på Ica, Lindex med rabatter och så lite från H&M. Och vad mycket snyggt det fanns i den katalogen..slurp! Inte inredningskatalogen nej nej, den åkte i insamlingen. Men kläderna!
Så jag sprang snabbt in för att beställa och vad tror ni..? Det finns ju inget att beställa! Inte i den här familjens storlekar iallafall!
Det var säkert 6 olika leveransdatum på kläderna som ens fanns, så tack och hej, där missade H&M en beställning från oss.

Idag är jag ledig och visst är det skönt, man hinner ju ikapp en del hemma.
Men jag saknar att jobba ändå! Och särskilt Bullerbyn, fy tusan vad det är roligt att vara i femårsgruppen! De är så härliga! Jag kanske skulle läst till förskollärare ändå..lätt att vara efterklok.
Det är ju inte försent som en kollega så fint påpekade, du är ju så ung Lisa, och duktig på det du gör så LÄS!
Men hur lätt är det..? Kommer aldrig in på Högskolan och sen är det ju tre och ett halvt år.. Att läsa till undersköterska i ett och ett halvt ser man ju iallafall ett slut på. Och det är en lite bredare utbildning, man kan arbeta i både äldreomsorgen, handikappomsorgen, hemvården, på lasarettet..
Men vad svårt det är att veta vad man vill bli när man blir stor.  


Kommentarer
Postat av: Linda

Kul att färgerna på huset verkar bli bra! Låter smyggt, jag gillar ju gula hus.....

Kul att du trivs på förskolan. Klart du hinner plugga, du är ju ung, det är väl mest en fråga om engagemang (3 år!) och ekonomisk fråga, herregud liksom, studiebidrag som inkomst! Men om viljan finns så.....

Har lagt ut bilderna som finns hittils på badrummet. Men fler kommer!

När börjar de m erat??

Skönt att ni får duscha hos grannarna. Jag är dock rätt less på att "störa" jenny och micke hela tiden. Går så ofta som möjligt till bastun vid tvättstugan.

hoppas det går bra att jobba ikväll, jag ska jobba extra imorgonkväll eftersom jag tog ledigt påsken. Och förhoppningsvis även på söndag.

Hälsa familjen och kram!



2009-04-17 @ 20:40:57
URL: http://matildasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0