Skrattanfall!

Hihihi! Jag tycker det är så ironiskt! I höstas skulle jag & Annelie börja på någon Zumba-liknande dans. Då fick hon ingen plats, och vitsen var att vi skulle göra det tillsammans så då blev det inget med det. I morse fick jag ett ryck och bokade ett träningspass till imorgon, någon form av yoga! Tänkte att nu jäklar ska här börja tränas! Jag var såå peppad, åkte och köpte mig en träningstop ikväll och allt. Så ringde de vid strax före nio och sa att hon som skulle leda passet är magsjuk. Haha! Det är inte meningen att jag ska börja med någon form av träning.

Men jo nästa vecka, då jäklar...då ska jag på Zumba och förhoppningsvis hänger Therese på! Går icke att ändra sig serru! Sen ska jag simma också när Tuva har sin simskola, det ska icke gå att slingra sig från det heller. Nu jäklar! Ska här börja motioneras. Får smått panik när jag hör om folk som tränar 3-4-5-6 gånger i veckan. I veckan! Helt sinnessjukt. Men ett par gånger låter sunt, jag vill verkligen bli sund. Och att hela familjen ska avgiftas lite, för det har blivit mycket gottigt den senaste tiden och det är ju faktiskt inte bra. Kommer aldrig bli något hälsofreak...men lagom är ju bäst. Och det gäller ju allt! Tuvas kompis Alice vill ha med henne i fotboll på lördagar (på tal om lagom är bäst), men jag känner väl att 3 aktiviteter i veckan kan bli lite för mycket. Sen vet jag inte om fotboll lockar den unga damen så mycket egentligen, men vill hon kika så OK. Kul att hon vill prova på saker!

Nu kör jag någon variant av diet: "Lisa´s special GI-LCHF-Nutrilett-ät vad du vill men lagom mängd" för att få igång det sunda tänket. IGEN ;-) Men någon gång ska det ju gå. Alla andra fixar det ju så varför skulle inte jag :-) För en gångs skull tänker jag mer hälsa istället för trådsmal, det kan väl vara bra??  

Dags att krypa ner snart, natti natti!!

Kommentarer
Postat av: kusin ida

Härligt å höra att det finns fler än jag som kämpar med kilona, samtidigt som jag gärna fyller på dem med massa gottigt, sen jag slutade spela fotboll har det blivit illa, men men huvudsaken är att man rör på sig på ett eller annat sätt just för hälsans skull. Har förövrigt gått på Zumba och jag gillade det massa, lite galet blir det innan stegen sitter man vad gör det =) Hoppas du kommer gilla det!!!



Förresten hälsa Tuva att Fotboll är livet hi hi hi =) KRAMAR

2011-02-22 @ 13:24:12
Postat av: Linda Jö

Nej Lisa!!! Matilda älskar ju fortfarande katten! Det blir kanonpresent, det är jag övertygad om.

Kram

2011-02-24 @ 08:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0