Hej svejs

Hey baberiba, här går det undan.
Nu var det vardag igen och det med besked...!
 
Skrev jag ett inlägg på FB i förra veckan att jag längtade lite efter vardag och rutiner? Till och med längtade mycket? Fy f******n vad jag hade fel!!
Nävars. Det ÄR skönt med vardag och rutiner. Men det är skitjobbigt innan allt har börjat flyta.
Eftersom varken Henke eller jag har samma jobbtider varje dag, så är det ett jäkla pusslande. Men dagis och fritidstider och Tuvas simträning osv... Jag håller på och lägga mitt arbetsschema också och inte är det lätt!!
 
Pratade med Gunilla lite om det här och hon var också tjutfärdig. Vi får inte ihop skjutsning/bussåkning till tjejernas träning riktigt, och det är fem tjejer härifrån som kan samåka. Det innebär att det är alltid två bilar som går, men lite olika vilka som åker med dit och hem. De går i olika klasser och slutar olika tider, och Tuva hinner inte med bussen på onsdagar. Då har däremot Maja skjuts, av sin farmor som hämtar. Hon vill dock inte ta ansvar för något annat barn, vilket man ju kan förstå. Ja det där ordnar sig väl, men det tog mycket energi ett par dagar.
 
Sen kommer med simningen mycket extra ansvar hos oss föräldrar, hjälp vid tävlingar osv. Dock inte första terminen! Tack! Det kommer ju bli lite lurigt eftersom jag jobbar helger.
Och så alla dessa utgifter.....gör mig också tjutfärdig. Avgiften till simträningen är redan betald, men varje tävling kommer kosta. Tävlingsbaddräkt måste de ha, helst två eftersom de simmar förmiddagar + eftermiddagar. Och de är dyra... Diverse kläder, ryggsäckar med klubbens logga.
Och så kom det nu kallelsen till simhoppet + faktura. Men ååååh...en faktura till liksom. Ser hur pengarna är borta redan innan de kommit...
 
Det är verkligen mycket som händer framöver. HUR ska jag hinna jobba? ;-)
På lördag är det triathlon för Tuva, då kommer vi heja och skrika tills vi blir hesa :-) Och på söndag är det fotbollssammandrag för Alfons, samma visa där så vi får se om vi har någon röst kvar på måndag morgon.
Nästa helg åker Tuva, Therese, Filip & jag på en liten road trip, det ska bli mycket trevligt!
Helgen om två veckor är Tuvas första simtävling, och då har även Alfons fotbollsförening sammandrag här hemma som vi måste hjälpa till med så då får vi dela upp oss.
Helgen efter det så går årets cykelfest av stapeln! Spännande att se vad vi får för rätt att laga detta året...! 
Sen jobbar jag troligtvis två helger i rad, om mitt schema blir som jag önskat. Och därefter förhoppningvis en resa till Dalarna!
 
Sen är det snart jul eller??
 

Det blir nog bra detta. Just nu känns det som att det inte får plats en enda liten info till i mitt huvud bara.

Just det, nästa vecka är det tre föräldramöten. Tre dagar i rad. Haha!
 
Måste OSA till cykelfesten!!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0