Jaha..

Då var det dags för nästa barn att ha feber..
Och hon som var så glad igår att de skulle till dagis idag! Och inte en enda föraning heller, hon var pigg & glad igår, lekte med Alfons & Sally hela eftermiddagen och var pigg igårkväll. Men ca kl 00 kom hon in till oss (jag hade PRECIS somnat) och..Jahapp, feber. Kände det direkt och visst, hon hade 39. Henke kunde absolut inte vara hemma idag sa han och jag förstår det. Men det var inte roligt att ringa i morse och säga att jag måste vara hemma med nästa febriga barn..
Natten har inte varit rolig heller. Vi somnade nog vid kl 2. Sov gott i två timmar och kl 4 vaknade Tuva igen och var jättevarm och törstig. Bara att knalla upp och fixa vatten. Och igen, och igen. Sen blir hon så himla kärleksfull när hon är sjuk också :-D  Låg och klappade mig: Mamma jag tycker om dig..och Alfons..och pappa. Jättegosigt, fast hellre på dagen!

Just nu väntar vi på mormor som kommer ikväll. Tuva sitter och klipper & klistrar lite överraskningar till mormor.
Imorrn blir det jobba iallafall! Då finns det väl inget som kan hindra mig att komma dit.
Dags att börja förbereda kvällsmaten, funderar på om det ska bli tacos, eller varm smörgåstårta..? Lutar nog åt Tacos ikväll.
Ha en trevlig helg alla, oavsett om ni ska jobba eller är lediga!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0