Orka skriva rubrik..

Skitväder! Sur jag blir. Hade sett framför mig att vi skulle vara ute massor när mormor är här. Kidsen skulle bada i poolen, vi skulle gå promenader osv.. Men saker blir inte alltid som man tänkt sig! I vilket fall så är det härligt att ha mormor här ♥ En del tycker säkert det är konstigt att man orkar ha sin mor/svärmor hemma hos sig så länge men det är inga problem med henne faktiskt. Blir jag sur på henne så gormar och skriker jag på henne och sen är det bra.
(Obs, vi måste passa på att utnyttja det faktum att vi har barnvakt! Henke & jag är i akut behov av lite tid tillsammans utan barn! Det vore ju kul att hinna prata någon gång, typ utan att bli avbrutna.)

Alfons har hosta igen, måste hålla koll på den.. :-(

I helgen som gick var vi äntligen på Sommarland! Men lika mycket som vi sett fram emot det, lika trist är det nu när det är över ju. Vi hade så himla roligt, både vuxna och barn. Åk inte dit om ni vill ha det lugnt, skönt, fridfullt & harmoniskt..ja inte med barn iallafall ;-) Men om ni vill ha det stökigt, stojigt & skitkul så åååk dit, nu.

Idag fick vi besök av min kusin Ida ♥ äntligen! Även hennes mamma var med. Nu var det nästan ett år sen vi sågs och varje gång säger vi att det måste bli oftare. Vi måste måste åka och hälsa på dom i Skara, det har vi sagt i flera år nu. Skärpning på oss.



Tuva ville vinna choklad och det gjorde hon!


Åker flygplan


Två blyga och försynta barn..eller?


Efter en heldag i parken drog vi oss tillbaka till stugorna och började grilla..

 
..självklart så började det regna! Men det blev en trevlig kväll ändå med god mat, vin & spel framåt natten.


Lycka! En grävmaskin!


Elias åker snålskjuts på mammas axlar


Bada, simma, plaska.. Vi fick muta dom med glass för att dom skulle komma upp ur poolen..


Tuva, jag & Peter avslutade dagen med ett åk med valen Newton, asballt.


Ida, Tuva & jag!


På lördag smäller det..Håkan Hellström!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ni ser ut att ha haft det toppen i Skara! men visst är det underligt att regnet ska komma när man är bortrest och grillen ska fram... lustigt det där...

Lyllos Tuva som vann choklad!! Det försökte jag också med på Grönan i helgen... Men icke... Är ju helt omöjligt! Men tydligen inte för Tuva då. Hon måste ha varit hur nöjd som helst ju!

Hälsa la familia

Kram

2008-07-16 @ 22:18:10
Postat av: Susanne Zeidan

hej...du vi hinner inte hem till håkan på lördag...



2008-07-18 @ 13:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0