Imorgon..

..smäller det. Henke börjar på sitt nya jobb! Och han är skapligt nervös, hihi. Han känner väl att han har lite att leva upp till efter att blivit vald av så många sökande. Men jag tror att det kommer gå galant för honom!
Nu kommer han jobba 7-16 måndag till fredag. Sköna tider! Imorgon, på tisdag & fredag blir det dock inga sköna tider för barnen som får gå heldagar på dagis eftersom jag jobbar samma tider som Henke. De är ju vana vid 9-14.. Men tre dagar ska väl gå bra. Är glad att de inte går de tiderna jämt faktiskt!

I fredags
Var ju Tuva & jag och käkade med två arbetskompisar till mig. Det blev faktiskt pizzeria istället för det vanliga lunchstället med tanke på att Tuva inte gilar skinkstek så himla mycket! Inte jag heller för den delen! Och Sandra som fyllt år fick sina blommor och sin teckning och blev jätteglad. Sen blev vi ju så himla fikasugna efter pizzan så vi bjöd hem alla på fika. Mums! Det var wienerbröd och dammsugare och kex och jag vet inte vad..fredagskalas.
Livet handlar om att njuta eller hur?? :-)


Ett fikasuget gäng!


Efter att alla hade gått hem så avslutade Henke jobbet i köket..och..trumvirvel..tadam så här blev det!


Det var inte lätt att välja mellan alla bänkskivor, allt kakel och mosiak, olika diskhoar.. Men det slutade iallafall med att vi valde svart mosaik, mörkgrå granitlaminat & en rund diskho. Me like. Nej, me LOVE! Nästa steg är att byta handtagen för dom är sisådär snygga. Luckorna byter vi inte!


På kvällen kom mormor! Hon hade med sig tårta för att fira Henkes nya jobb och den vräkte vi i oss tills vi rullade fram..smaskens.
Sen var det tv och sagostund innan vi gick och la oss.

I lördags

Alfons kunde nog inte vara lyckligare tror jag! Han var i skogen, med pappa och tittade på olika traktorer och skogsmaskiner. Jisses vilken lycka!!
Vi tjejer hängde inte med ut i skogen utan gjorde något så tjejigt som gick och shoppade. Haha. Det var Rosa bandet-dag här med långöppet och erbudanden. Och rosa ballonger till alla barn. (som blåste av pinnen och flög iväg upp över taken..)
Jag shoppade en klänning, strumpbyxor & stövlar. Mormor en jacka & en halsduk. Och Tuva en Bamsetidning!

På eftermiddagen åkte Henke & jag iväg til Ekotopia där vi skulle ha det lite romantiskt..eller bara avkopplande.
Vi åt en god buffé, delade på en flaska rött, sov i Hästens-säng, åt hotellfrukost och bara njöt av att kunna prata ostört med varandra. 
Visst det är charmigt med "mamma, mamma! pappa, pappa! titta på mig! lyssna nu! kolla här då! mamma, pappa titta dååå!" Men ibland vill man ju bara kunna lyssna färdigt på vad ens käre hälft har att säga. Det var nice.



Henke och lilla skruttan. Observera flätorna! De är inte så långa men hon är lycklig över dem!
 










 

Kommentarer
Postat av: Linda

Gu så snyggt köket blev! Snygga val tycker jag :-)

Visste inte ens att ni höll på och renoverade köket, var det lite hemlis kanske...?



Hälsa Henke LYCKA TILL imorn! "lyckospark"



Hade ni det bra på er hotellnatt? Hade det gått bra hemma också?



hittade tre gravidplagg som är dina, två byxor och en kjol. Ska du ha tillbaks dem? Ska lämna massa kläder och kollijox till insamling i veckan, så annars får de åka med där... Säg hur du vill!



Vad önskar sig barnen i julklapp? Skriv gärna ner nån liten lista...

KRAMIS

2008-10-26 @ 18:29:53
URL: http://matildasmamma.blogg.se/
Postat av: Susanne

Så snyggt det blev! Kalas! Ni har så bra smak, valde helt rätt bänkskiva och diskho..;)

Låter underbart med en hotellhelg.

Önska Henke lycka till imorgon!

2008-10-26 @ 20:15:45
URL: http://sussus.spaces.live.com
Postat av: *Pilla*

Hej! Kanonläckert kök måste få se det live!!! Helt i min smak!! Lycka till henke på din första dag på ditt nya jobb, spännande och värsta adrenalinkicken eller hur!?!

Lisa!! vill du komma på tupperwareparty den 6/11 kl 18 hos mig?

stora kramar

Pilla

2008-10-27 @ 07:49:58
URL: http://gurresnabeltjej.blogsome.com
Postat av: Marie

Hoppas att det har gått bra för Henke på jobbet.

Hade ni en bra hotellvistelse?

2008-10-28 @ 19:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0