En liten uppdatering..

Blä, jag är magsjuk!
Det har gått vinterkräksjuka på jobbet i en och en halv vecka och jag trodde absolut att jag klarat mig.
När man är just på den avdelningen som har drabbats. Men inte ett enda illamående DÅ, och när jag hade slutat tänka på spyor och annat äckel så jobbade jag natt och fick hjälpa en tant som var dålig. Och japp då fick jag det!
Fy bubblan vad jag mår dåligt. Men idag är jag iallafall feberfri.
Alfons är lite smålustig i magen han med. Bläääää!
Och som om det inte är nog så fick stackars Henke en allergichock igår kväll!
Shit vad rädda vi blev! Han åt en färdigpaj som måste innehållit något allergiframkallande för honom, för efter att han svalt sista tuggan så kunde han knappt andas. Det började klia i halsen, det pep i bröstet och han fick panik! Och jag med!
Sen lugnade det ner sig efter att han tog lite av Alfons inhalation. Tack och lov att vi hade det hemma! Kl 13 idag ska han vara på VC och få medicin.
Annars får det bli en hemmadag idag också, men imorgon får vi hoppas att vi mår bättre. Så trist att bara vara inne ju. 
Tur att barnen gillar att pyssla, pussla, spela & glo på film..!
  

Kommentarer
Postat av: Marie

Vilken tur att ni hade sinnesnärvaro att han kunde ta lite av Alfons medicin. Hoppas läkarbesöket går bra.

Blä för magsjuka.

Kram

2008-09-04 @ 10:50:19
Postat av: Ferhat

Vill du att din blogg ska bli till dagens blogg? Gå då in på min blogg http://Ferhat.blogg.se/ eller gå in på http://ferhat.blogg.se/2008/september/dagensblogg.html och kommentera om att du vill vara med. Glöm inte att skriva in din bloggadress och imorgon vid 16.00 tiden berättar jag om vilken blogg vinner. Så titta in där :).

2008-09-04 @ 10:52:17
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: Susanne

usch och fy för både magsjuka och allergireaktion!

Hoppas att ni allihopa är på benen snart!

massa kramar ( genom cyberrymden för närmare än så vill jag inte komma...haha )

2008-09-04 @ 20:32:23
URL: http://thesussus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0