En innehållsrik tisdag.

Dagen började vid kl 7.30. Då kom lillkillen traskandes för att väcka oss, som det brukar gå till här hemma. Med Tuva sovandes i vår säng, som det också brukar vara.
Snabb frukost, och sen iväg till Tranås för att storhandla. Jippi! Det var vi & pensionärerna, och en och annan barnfamilj till. Vid kl 11 var vi redan hemma, så skönt. Då var Henke & barnen ute medan jag lagade soppa till lunch, som var uppskattad av oss vuxna men fick betyget "blä" av barnen.. ;-)

Efter maten åkte Henke iväg till Jkpg för att handla panel. Han har ju lovat vår granne att hjälpa till att sätta panel i hallen och har alltså börjat idag. De tycker det verkar gå bra, och snabbt. Blir en liten peng för det också förhoppningsvis, och inte bara något att göra även om det är guld värt det med!
Jag & barnen cyklade ner till andra sidan byn, till Sandra och hennes nya hus. SÅ fint! Ett kedjehus på ca 150 kvadrat, med lagom liten tomt, inglasad altan, öppen spis, stora rum m.m, m.m.. Ja okej, lite sugen blev jag. Men det är ju på fel sida av byn så det går inte. Absolut inte. Haha!

Just nu är resten av familjen ute. Vad gör då de ute så här sent undrar kanske ni?
Jo. Av Sandra & Vincent fick vi ärva en stor studsmatta som följde med i husköpet. De tyckte liksom att de inte hade så stor användning av den. Deras kommande bebis kommer väl inte hoppa på den i sommar direkt!
Så jag ska gå ut och kika hur det går, om det fanns någon bruksanvisning till den eller om han lyckas montera ihop den ändå.. Och om det går, så får vi åka och köpa ett nät till den för det är ett krav från min sida. Men hoppas den funkar! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0