Mulet ute, surmulet inne..

Mitt humör är inte på topp.
Massa småsaker som går emot mig, hela tiden. Massa saker som folk säger och gör som jag irriterar ihjäl mig på.
Grr!
Och nyss ringde killen i färgaffären och meddelade att den tapeten vi valt till badrummet inte håller kvalitén så de har dragit in den.
Men hallå! Vad ska vi nu välja? Finns ingen annan jag gillar! *sur*
Och vad är det som säger att övriga tapeter från samma företag håller måttet då?

Här kommer en liten undran: Kan man vara vän med någon som man till 70 % stör sig på och tjafsar med, och till 30 % kan ha kul och umgås med?
Är det nyttigt? Att gå och vara irriterad för att man tycker så förbannat olika? För att personen ifråga tycker helt FEL? Enligt mig visserligen, men antagligen enligt de flesta eftersom personen har väldigt kontroversiella åsikter om viktiga saker såsom barnuppfostran, par-relationer, vänskap och familjeliv. Ja vad tror ni. Orkar man??  

Bjäbb bjäbb.
Kan gnälla vidare om jobbet. Det gick bra på brandövningen igår, men det STÖR mig att de slänger över den uppgiften på mig som inte är ordnarie. Eller ibland räknas jag som ordinarie! Jag får jobba själv med sommarvikarier och fick ju t ex lägga mitt sommarschema själv.
Men i andra situationer är jag bara en simpel vikarie. Som aldrig får vara med på ett APT, aldrig får veta vad som händer, som man kan köra med, ringa när det är kris och ge alla skit-tider. Hur orkar folk vara vikarier i flera år??
Men som sagt, jag är väldigt glad att jag fick lägga mitt schema inför sommaren själv. Och första perioden är spikad nu och det blev bara ett par ändringar. Alltid något att vara glad för :-)




 

Kommentarer
Postat av: Marie

Det här med att vara vikarie kan vara skit. Efter ett tag förväntas man ta ansvar och veta allt, men i nästa stund är man inte värd vatten.

Men vad kul att du är uppskattad i alla fall. Det är inte allam vikarier som har något att säga till om när det gäller semsterscheman.

Hur mycket jobbar du? Hänger ni med till ALV nån dag i sommar?

Kram

2009-04-21 @ 13:37:43
Postat av: Linda

Hej, tänkte höra hur det gick med den där brandövningen, men det gick alltså bra. Håller helt med dig om det där ansvarsfördelandet. I vissa stunder (när det är bekvämt för dom) så får du ansvar, men inte i andra fall. Nej fy. Men det är ju svårt att säga nej och ställa krav som vikarie också, då kan de ju skita i att ge dig timmar. Så det är väl bara att tugga i sig det sura... Försök att skaka av dig det mesta när du lämnar bygget bara!

Gött att få planera sommaren själv iaf! Det är det inte många som kan. Ska du jobba heltid i sommar? ska du ta ledigt nåt eller kör du på hela sommaren? Kan tänka mig att det finns tillgång till fler timmar under sommaren än resten av året?

Det är tråkigt när man känner sig på sånt där piss humör. Jag vet hur det kan vara... Blä.

Men det kanske var tur att de kom på det där om mattans kvalitet nu, och inte efter att ni fått upp den!

Vet inte om jag är den rätte att ge relationsråd. Men jag tycker det låter som att du redan själv insett att den där "kompisen" suger mer energi från dig än vad du får tillbaka. Det lärde min kurator mig att såna personer är inte värda att lägga tid och energi på. Man måste få ut nåt själv av relationen också. Det är inte nyttigt för ens välbefinnande med såna personer i sin omgivning.

Men det är inte alltid så lätt heller att sålla bort dom ur sitt liv.......... Usch...

Inte när man är konflikträdd som jag!

Men jag bättrar mig! :)

Må så gott

Kram

2009-04-21 @ 19:26:36
URL: http://matildasmamma.blogg.se/
Postat av: Susanne

Nu var det iof länge sen jag var vikarie men jag ser ju hur de behandlar Jonas som vikarie och jag håller helt och fullt med dig att behandlingen är minst sagt sicksackig. Tyvärr har man inte alltid råd att stampa ner foten och säga ifrån..för då kanske de slutar att ringa?

Otur med tapeten till badrummet, skönt att de var ärliga iaf.

Vilken lyx ändå att få lägga sitt eget sommarschema!

Gällande vänskap därman har olika åsikter kan vara svårt, det beror ju på hur mycket man tycker om personen i fråga. I vissa lägen kan man bortse från att man har olika åsikter och helt enkelt undvika de ämnena. Men har man så fundamentalt olika åsikter att det leder till tjafs varje gång man ses så är det nog inte värt att låta en sådan vänskap frodas. Men det här är ju vad jag tycker.

Det kan ju vara svårt att bara sålla bort sådana vänner...risken finns ju att någon blir sårad.

Bara du själv kan bestämma vad DU själv mår bäst av!

Massa kramar

2009-04-21 @ 19:49:54
URL: http://sussus.spaces.live.com/
Postat av: Sara

Hu, är du så sur...;-) Nå vi vågar väl komma iaf med lill-ungen för du brukar då alltid se så glad ut när hon är i närheten! Ses senare i veckan,

Kram syrran

2009-04-22 @ 09:05:04
URL: http://www.cannervikens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0