Onsdag.

Vilken härlig dag! Bara att vakna klockan sju av att solen lyser in i rummet gör ju att man har med sig en bra känsla hela dagen. Härligt.
Vi pysslade med lite allt möjligt hela dagen, bara sådär allt och inget som är så skönt.
Sen var det avslutning på gympan. Åh vad Tuva kommer sakna den i sommar. Nu på slutet har hon ju lärt känna de andra barnen mer, i början var det bara hon och Wilma som var med varann.
Dagen till ära hade de en stor hinderbana och efteråt bjöds det på glass. Mysigt!
Efter gympan åkte vi till Annelie, Martin & Jonathan. Där blev det grillat, studsmattehoppning, lek med bilar och en hel del mer. Skittrevligt iallafall. Så kul med nya, bra kompisar. Tuva både stojade och skrek för att visa sig tuff, och tittade trånande på Jonathan som är 6 år och enligt Tuva JÄTTEGULLIG. Jisses.

Och på vår gata bankas och sågas det för fullt. Vår gata är en byggarbetsplats just nu! Eftersom badrummen renoveras på samma gång som husen får nya brädor och ny färg. Och det är ganska trevligt på ett sätt, mycket folk i rörelse och mycket att diskutera med alla. Idag har vi fått några vindskivor och plåtar bytta och på måndag planerar de att börja med vårt badrum. Wiiiiii vad kul! Och med målningen går det framåt. Det är Henke och Tuva som gör jobbet. Hehe.

Nu börjar femårskalasen. Herregud 5 år. Tyvärr kan vi inte komma på Gabriels eftersom jag jobbar :-( men det måste vi fira en annan dag. Men en tjej som fyller samma dag som Gabriel är en av Tuvas bästisar Alma, och för henne blir det kalas i helgen. Hon var så söt häromdagen när Tuva frågade henne vad hon önskar sig i present: -En mobiltelefon kanske..och den ska låta som en riktig! Det där "kanske't" var ganska överflödigt för hon visste ju precis :-) Så en mobiltelefon är inhandlad.

Apropå födelsedag så har Tuva knåpat ihop en önskelista. Skriver det här för jag behöver komma ihåg..och så kanske någon behöver tips?
Tuva önskar sig alltså:
*Kitty-saker. Lite luddigt..vet inte exakt vad hon önskar sig med Kitty men det spelar nog ingen större roll..
*En ny skrivbordsstol för den hon har är faktiskt repig. Fast det ska hon inte få någon ny utan vi ska måla om den repiga :-)
*Playmobil. Helst sjukhusgrejer eller glasskiosk.
*Bratz- fast hon uttalar det BRATSCH ;-) och det ska hon få av farmor & farfar.
*Mikrofon. Kanske av Matilda, beställde hon inte det när hon såg hennes fina? :-)
*Musse Pigg-tandborste som Filip har. Det ska hon få av morfar.
*Foppa-tofflor i rosa eller lila.. Typ storlek 28.
Detta är vad hon kan klämma fram just nu, får se om hon kommer på något senare.
Sen kan ju jag lägga till en önskan från min sida..sommarkläder i storlek 116!! Hon växer massor just nu!

Har ju inte uppdaterat om förskoledebatten här i byn, men vi hade föräldraföreningsmöte i måndags med förskolerektorn och fick det glädjande beskedet att vårt dagis drabbas inte utan barnen får vara kvar! Jippi!
Lider dock med de föräldrarna och barnen på det andra dagiset som måste rycka upp sina små.
Och sen hur de tänkt egentligen med ett 3-5årsdagis vet jag inte. Skola in barn som är 1 år, för att sen flytta dem när de är 3 år till ett helt annat dagis..är det så smart?? Men detta var visst det minst dåliga alternativet och jag är glad att mina får vara kvar.


Om några dagar blir det lösenord på bloggen så hör av dig om du vill fortsätta läsa!!





När Tuva gympar brukar vi andra gå en sväng i skogen eller till en lekpark. Idag blev det en kort sväng till skogen. Och Alfons gick först och visade vägen, som vanligt. -Vänta mamma pappa. Ni stanna där. Jag visar vägen.


Jag står och hänger lite vid träningsredskapen för fotbollslaget.


Full rulle i idrottshallen och Tuva är mitt i en kullerbytta :-)


Jonathan har väldigt många roliga kill-grejer, Alfons var nöjd.


Två helt tokiga, roliga ungar.


Nu säger jag godnatt!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag fortsätter gärna läsa om jag får...

[email protected]



Har du läst inlägget på fb ang badrumsskåpet? svara gärna, vi ska nog köra en drive på blocket inom kort.

kul att dom börjar m badrummet så snart! här är det målningen av taket kvar bara nu. badkar, wc, tvättmaskin och handfat är inkopplat. så snart...!

det här är sjätte veckan för oss... blä

M provjobbar idag. om det inte funkar blir sjukskrivningen förlängd. Kön för ev operation på sjukhuset var 3 månader... :(

Gör ni ikväll då? jag jobbar till 22.15 :(

Hm, blev visst ett depp inlägg. sorry!

Kram på dig!

2009-04-30 @ 07:48:03
Postat av: Susanne

Jag får väl lösenord va??

Synd att ni inte kan komma, får väl kanske slå ihop firandet av Gabriel och Tuva för oss den här gången eller? Får se om vi kan komma till er eller hur det blir.

Massa kramar och tack för härliga bilder

2009-04-30 @ 08:45:11
URL: http://sussus.spaces.live.com/
Postat av: Pilla

Hej! klart vi vill fortsätta läsa!!! Visst får vi.....??

Hoppas ni har det bra, har något datum på g då vi kan träffas?

kramar Pilla och Co

2009-04-30 @ 22:48:15
URL: http://gurresnabeltjej.blogsom.com
Postat av: Kusin ida

Halli lååå! Tror jag redan sagt och jag hoppas du vet att jag å andreas självklart vill följa er vardag, så ge mig lösen!!!!! hi hi hi kram

2009-05-07 @ 13:56:48
Postat av: Linda

hur går det med badrummet och husmålningen??

2009-05-12 @ 16:20:31
Postat av: Linda

Hej, ja vi vet om kalaset. Vet inte om vi hört det från M&S.......?? Men vi vet iaf.

Micke och Matilda kommer. Jag ska ha tjejmiddag här hemma med grillning så det blir lite tajt m tid om kalaset börjar vid 14....... en del att förbereda innan.

ja, hon ser äldre ut med hästsvans och jenas tycker jag.

men ja, hon blir så stor ju!! fattar inte!

klyshigt men sant.

gällande resan så är det ju inte bara att boka. det kostar ju pengar :) men drömma kostar NADA!

så det ska jag fortsätta med!

hälsa Tuva och alfons och henke såklart

Kram

2009-05-19 @ 22:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0